........................................................
LİSESİ
2011
– 2012 ÖĞRETİM YILI BİYOLOJİ VE SAĞLIK BİLGİSİ DERSLERİ
ZÜMRE
ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR
Toplantı No : 1
Toplantı Tarihi : ....../09/2011
Toplantı yeri : ..................................
Toplantı saati :................
Toplantıya katılanlar:
GÜNDEM:
1) Açılış ve
yoklama.
2) Zümre
başkanının seçimi.
3) Milli Eğitim
Temel Kanunu’ndan Türk Milli Eğitimin Amaçları okunması.
4) Biyoloji ve
Sağlık Bilgisi Programlarının okunması, üzerinde görüşmelerin yapılması
5) Ortaöğretim
Kurumları Yönetmeliği’nin 5,10,36 ve 79. maddeleri ile Ortaöğretim Kurumları
Sınıf
Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin 15,17, 18, 19,20,21 ve 45. maddelerinin
okunması.
6) Bir önceki yıl(2010-2011) zümre kararlarının
incelenmesi ve değerlendirilmesi.
7) 2010-2011
eğitim-öğretim yılının değerlendirlmesi
8) Atatürk inkılâp
ve ilkelerinin öğretim esasları üzerinde görüşmeler yapılması,
9) Okul ve
çevredeki kaynak araç-gerecin belirlenmesi,
10) Hangi konularda
kimlerle işbirliği yapılacağının belirlenmesi,
11) Yazılı ve ortak
sınav sayının belirlenmesi,
12) Yazılı sınavlar
ve yazılı sorularının hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar üzerinde
görüşmeler yapılması.
13) Sözlü
notlarının verilmesinde dikkat edilecek hususlar üzerinde görüşmeler yapılması.
14) Ödev konuları
üzerinde görüşmelerin yapılması,
15) Öğrenci
başarısının artırılması için alınması gereken tedbirlerin tespit edilmesi.
16) Okul
öğrencilerinin YGS ve LYS(Biyoloji Dersleri) başarı durumunun görüşülmesi ve
başarıyı artırıcı önlemlerin belirlenip kararlaştırılması.
17)Haftalık Ders
programında Biyoloji ve Sağlık Bilgisi derslerinin yeri ve derslerin programda
dağılımının görüşülmesi.
18)Düzenlenecek
gezilerin tespiti.
19) Laboratuar kullanımının ve deney araç
gereçleri kullanımının görüşülmesi.
20) Dilek ve
temenniler.
YAPILAN GÖRÜŞME ve
ALINAN KARARLAR:
1)Açılış ve yoklama
Yapılan
yoklama neticesinde okulda görevli Biyoloji öğretmenlerinin tamamının
toplantıda hazır olduğu görüldü.
2) Zümre başkanının seçimi
Zümre
başkanı seçimine geçildi...................................... zümre başkanı
olarak seçildi.
3) Milli Eğitim Temel Kanunu’ndan Türk
Milli Eğitimin Amaçları okunması
Milli
Eğitim Temel Kanunu’ndan Türk Milli Eğitimi’nin Amaçları ve Temel İlkeleri,
zümre başkanının isteği üzerine, öğretmen .......................................................... tarafından okundu.
1739 sayılı milli eğitim temel kanunu
A-)MADDE1- Bu kanun Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde
esas olan amaç ve ilkeler, eğitim sisteminin genel yapısı, öğretmenlik mesleği,
okul bina ve tesislerin, eğitim araç ve gereçleri ve devletin eğitim ve öğretim
alanındaki görev ve sorumluluğu ile ilgili temel hükümleri bir sistem bütünlüğü
içinde kapsar.
B-)Türk Milli Eğitiminin Amaçları(Madde2, Madde3)okundu.
I.Genel Amaçlar
Madde2-Türk Milli Eğitiminin genel amacı Türk Milletinin
bütün fertlerini,1.(değişik: 16.06.1983/2842/k/1 md.) Atatürk inkılâp ve
ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı Türk
Milletinin millî ahlâkî, insanî manevi ve kültürel değerlerini benimseyen,
koruyan ve geliştiren; ailesini,vatanını,milletini seven ve daima yüceltmeye
çalışan;insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan
demokratik, laîk ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı
görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar
olarak yetiştirmek;2.Beden, zihin ahlâk,ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve
sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme
gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve
teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan;yapıcı yaratıcı ve
verimli kişiler olarak
yetiştirmek;
3.İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi,beceri,davranışlar
ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve
onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak
bir meslek sahibi olmalarını sağlamak;
Böylece bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun
refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde
iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet
Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı seçkin bir ortağı yapmaktır.
II.Özel Amaçlar
Madde3- Türk eğitim ve öğretim sistemi,bu genel amaçlarla
gerçekleştirecek şekilde düzenlenir ve çeşitli derece türdeki eğitim
kurumlarının özel amaçları,genel amaçlara ve aşağıda sıralanan temel ilkelere
uygun olarak tespit edilir.
C-)Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri
(Madde-4,Madde-5,...,Madde-17) okundu.
4) Biyoloji ve Sağlık
Bilgisi Programlarının okunması, üzerinde görüşmelerin yapılması
........................................................
tarafından Biyoloji ve Sağlık Bilgisi dersi programları
okunarak biyoloji eğitiminin genel amaçları üzerinde duruldu. Biyoloji ve onun
teknolojik uygulamaları; insanların günlük hayatını, toplum ve çevreyi önemli
ölçüde etkilemektedir. Bireyler, her geçen gün biyolojinin, yaşamın
anlaşılmasına sağladığı katkıları fark etmektedir. Bu bağlamda;
Biyoloji zümresi olarak amacımız;
Biyolojiyi herkesin severek, zevk alarak öğrenebileceği ve
biyolojide herkesin başarılı olabileceğini varsayan Biyoloji Dersi Öğretim
Programı’nın vizyonu biyoloji okuryazarı
bireyler yetiştirmektir.
Tüm bireylerin biyoloji okuryazarı olarak yetişmesi için;
• Bilimin doğasını anlayan, karşılaştıkları problemlere
bilimsel yaklaşımla çözüm bulma alışkanlığının kazandırılması
• Özelde biyolojinin, genelde fen bilimlerinin uğraşı alanlarını
öğrenerek bilimin kültüre nasıl katkıda bulunduğuna ilişkin bilgileri
geliştiren,
• Biyolojiye ilişkin çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve
tutumlara sahip olmak ve tüm bunları doğal dünyayı daha iyi anlamak için
kullanan.
• Sorumluluk taşıyan bilinçli bir birey olarak bilimsel
değerlerin birey, toplum ve çevre açısından önemini fark eder ve bu değerleri
özümseyen,
..........................................;
Bu amaçları öğrencilerimize kazandırmayı başarmak için öğrencilerimize yerinde
övgü yapılmalı, öğrencinin gereksinimleri ve önerileri dikkate alınmalı, onlara
güven verilmeli, sevecen eğitim benimsenmeli, iki yönlü iletişim kurulmalı,
öğrencilerle birlikte karar verilmesi gerektiğini belirtti.
5)Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin
5,10,36 ve 79. maddeleri ile Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav
Yönetmeliği’nin 15,17, 18, 19,20,21 ve 45. maddelerinin okunması.
............................................
tarafından Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 5.Maddesi
(Ortaöğretimde Genel İlkeler),10. Maddesi (Ortaöğretimin Amaçları) 36.
Maddesi(Zümre öğretmenler Kurulu), 79. Maddesi (Öğretmenlerin Görevleri ve
Sorumlulukları) okunarak tekrar hatırlatmalar yapıldı.
Ortaöğretim
Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin 15.(Zümre Öğretmenler Kurulu
Çalışmaları),17.(Ölçme Değerlendirme)18.(Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar),
19.(Yazılı Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi), 20.(Ortak Sınavlar), 21(Sözlü
Sınavlar ) ve 45.(Sınav Komisyonları) maddeleri okunarak gerekli
bilgilendirmeler yapıldı.
6) Bir önceki yıl(2010-2011) zümre
kararlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
...........................................................
tarafından 2010-2011 öğretim yılında yapılan 3 (Üç) adet
zümre toplantısına ait toplantı tutanakları teker teker okundu. Bu
toplantılarda alınan kararlar incelendi. Karar alınıp ta uygulanamayan
hususların olmadığı görüldü.
7)2010-2011 eğitim-öğretim yılının
değerlendirlmesi
................................................;2010-2011
öğretim yılında konuların planlara uygun olarak bitirildiğini söyledi.
Planların uygulanmasında ortaya çıkan aksaklıkları 2011-2012 öğretim yılının
planları hazırlanırken dikkate alınacağını söyledi.
Zümre
Başkanı ................................................ söz alarak; yıllık ve
ders planı yapılırken 2003/2551 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan “ Eğitim
- Öğretim çalışmalarının planlı yürütülmesine ilişkin yönerge”nin esas
alınmasını istedi.
Biyoloji
öğretmenleri zümresi olarak yıllık planlar hazırlanırken;
9.
Sınıflarda: Biyoloji 9 derslerinin
yıllık planları yapılırken; 2602 sayılı Talim Terbiye Kurulu başkanlığı kararı
ile kabul edilen ortaöğretim 9. sınıf biyoloji dersi öğretim programının esas alınmasına,
ÜNİTELER
|
K. SAYISI
|
SÜRE
|
ORANI
|
Hücre,
Organizma ve Metabolizma
|
8
|
28
|
38,9
|
Canlıların
Sınıflandırılması ve Biyolojik Çeşitlilik
|
16
|
28
|
38,9
|
Bilinçli
Birey – Yaşanabilir Çevre
|
7
|
16
|
22,2
|
Toplam
|
31
|
72
|
100
|
10.
Sınıflarda: Biyoloji 10 derslerinin
yıllık planları yapılırken; 2610 sayılı Talim Terbiye Kurulu başkanlığı kararı
ile kabul edilen ortaöğretim 10. sınıf biyoloji dersi öğretim programının esas alınmasına,
ÜNİTELER
|
K. SAYISI
|
SÜRE
|
ORANI
|
Canlılarda Enerji Dönüşümü
|
14
|
30
|
41.7
|
Hücre Bölünmesi ve Üreme
|
12
|
20
|
27.8
|
Ekosistem Ekolojisi
|
8
|
22
|
30.5
|
Toplam
|
34
|
72
|
100
|
11.
Sınıflarda: Biyoloji 11derslerinin
yıllık planları yapılırken; 2617sayılı Talim Terbiye Kurulu başkanlığı kararı
ile kabul edilen ortaöğretim 11. sınıf biyoloji dersi öğretim programının esas alınmasına,
12.
Sınıflarda: Biyoloji 12 derslerinin
yıllık planları yapılırken; 2617sayılı Talim Terbiye Kurulu başkanlığı kararı
ile kabul edilen ortaöğretim 11. sınıf biyoloji dersi öğretim programının esas alınmasına,
BÖLÜM NO
|
BÖLÜM ADI
|
D.SAATİ
|
I
|
CANLILARDA ENERJİ
DÖNÜŞÜMÜ
|
30
|
II
|
GENETİK BİLGİ TAŞIYAN
MOLEKÜLLER
|
18
|
III
|
KALITIM
|
27
|
IV
|
POPULASYON GENETİĞİ
|
15
|
V
|
BİYOTEKNOLOJİ ve
GENETİK MÜHENDİSLİĞİ
|
18
|
|
TOPLAM
|
108
|
.............................................,
ünitelendirilmiş yıllık ders planları yapılırken bu zamanlamaya uyulmasını
ancak üniteler için verilen ders saatleri öğretmen tarafından şartlara göre
±%10 oranında değiştirilerek uygulanabilir dedi.
8)Atatürk inkılâp ve ilkelerinin öğretim
esasları üzerinde görüşmeler yapılması,
Zümre
öğretmenleri olarak, yıllık ve ders planların hazırlanmasında ve konuların
işlenişinde Atatürkçülük konularına yer verirken aşağıda belirtilen emirlere
titizlikle uyulacağı ifade edildi.
2104, 2488 Tebliğler
dergileri uyarınca derslerimizde;
a.
Atatürk'ün "Bilim
ve Teknik İçîn Sınır Yoktur"
özdeyişinin, günümüzdeki uzay çalışmaları örnek verilerek,
anlamının büyüklüğü ve önemi üzerinde durulmalıdır.
b.
Yine Atatürk'ün "Hayatta
En Hakiki Mürşit İlimdir"
özdeyişinin bilimin hızla geliştiği bu çağdaki etki alanı ve
önemi açıklanmalıdır.
c.
Atatürk'ün Bilim ve Fende, Fen 'in uygulaması olan tekniğe
ne kadar önem verdiğini ifade eden Bursa nutuklarındaki "Hakiki Rehberimiz İlim ve Fen Olacaktır. " şeklindeki sözleri
üzerinde durulmalıdır.
ç.
Atatürk'ün "İstikbal
Göklerdedir" sözünün
anlamı belirtilmeli; Atatürk'ün Fen ve teknikten soyutlanamayan hava gücüne,
dolaylı da olsa bu gücün dayandığı Fen ve Tekniğe verdiği önem açıklanmalıdır.
d.
Atatürk zamanında kurulan Fabrikalar ve fen kuruluşlarının,
0'nun Fen ve Tekniğe dayanan sanayi 'e verdiği önemin açık bir kanıtı olduğu ve
bunların önemi belirtilmelidir.
e.
Osmanlılar döneminde kullanılması güç olan arşın, dirhem,
okka gibi uzunluk ve ağırlık birimleri ile ölçü sistemleri yerine daha kolay
kullanılır, pratik metrik sistemin, gram ve kilogram ölçülerinin konulmasının
Atatürk'ün emirleri ile gerçekleştirildiği açıklanmalı ve bunların önemine
değinilmelidir.
Planlara
aktarılmamasına rağmen, önemli gün ve haftalarda ve yeri geldikçe günün önemini
belirten kısa konuşmaların yapılmasına karar verildi.
9)Okul ve çevredeki kaynak araç-gerecin
belirlenmesi,
Okuldaki
araç-gereç ve okul kütüphanesindeki yardımcı kitap durumu üzerinde duruldu.
Sınıflardaki bilgisayar ve projeksiyon aletlerinden görsel açıdan mümkün
olduğunca yararlanılması gerektiği vurgulandı.
10)Hangi konularda kimlerle işbirliği
yapılacağının belirlenmesi,
Hangi
konularda kimlerle işbirliği yapılacağı belirlendi. Bunlar;
-Hücre, Organizma ve Metabolizma ünitesi içerisindeki
İnorganik ve Organik Bileşikler konuları işlenirken Kimya zümresi ile,
-Solunum, Sindirim ve Boşaltım sistemleri
konularında Kimya zümresi ile,
-Canlılarda Enerji Dönüşümü Ünitesinde
Fizik ve Kimya zümreleri ile,
-Kalıtım, Populasyon Genetiği Ünitesinde
Matematik zümresi ile işbirliğine gidilecektir.
-Fotosentez olayında ışıkla ilgili ve
göz, kulak konularında fizik öğretmeniyle işbirliğine gidilecektir.
-Hücre zarından madde geçişi konusunda
fizik öğretmeniyle işbirliğine gidilecektir.
-Sağlık bilgisi dersinde ergenlik dönemi
özellikleriyle ilgili rehber öğretmeni ile işbirliğine gidilecektir.
- Canlıların sınıflandırılması ve
biyoçeşitlilik ünitesinde ve Ekoloji üniteleri ile ilgili olarak coğrafya
öğretmenleri ile işbirliğine gidilecektir.
Belirli Gün ve Haftalarda gerek
duyuldukça tarih dersi öğretmenleriyle görüş alışverişi yapılmalıdır.
11)Yazılı ve ortak sınav sayının
belirlenmesi,
Sınıf
Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin 15/f maddesi zümre başkanı tarafından okundu. Bu
madde
esas alınarak haftalık ders saati 1-2 olan dersler için en az 2 sınav, 3
olanlar için 3 sınav yapılmasına karar verildi.
Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin 20.maddesi
...................................................... tarafından okundu. Bu
madde gereği Biyoloji 9,10,11ve 12 ve Sağlık Bilgisi derslerinin son yazılıların ortak
yapılmasına ve bu ortak sınav uygulamasında da adı geçen yönetmeliğin 20.
maddesinde belirtilen esaslarına titizlikle uyulmasına karar verildi.
12) Yazılı sınavlar ve yazılı sorularının
hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar üzerinde görüşmeler yapılması.
Yazılı
sınavlarla ilgili olarak Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin 18-19. maddeleri
okundu.
Bu
maddelerdeki esaslar dikkate alınarak:
• Bir sınıfta bir günde uygulanacak yazılı ve uygulamalı
sınavların sayısının ikiyi geçmemesi esas olduğu için eğer bunun aksine bir
durum olduğunda okul yönetiminden uygunluk onayı alınmasına,
• Yazılı sınav zamanının, en az bir hafta önceden öğrencilere
duyurulmasına,
• Zorunlu haller dışında yazılı sınav süresinin bir ders
saatini aşmamasına,
• Klasik türde yapılan yazılı sınavlarda 10 soru sorulmasına,
• Soruların; konulara göre dağılımı yapılırken ağırlığın, bir
önceki sınavdan sonra işlenen konulara verilmek suretiyle geriye doğru azalan
bir oranda ve işlenen konulardan seçilmesinin esas alınmasına,
• Soruların değişik yorumlara açık olmayacak biçimde ve
öğrencilerin tümü tarafından doğru anlaşılabilir olmasına,
• Kitaplarından alınan soruların çoğu zaman hatırlamayı
ölçtüğü oysa öğrenmenin esas amacının ileri basamaktaki zihin yeteneklerini
geliştirmek olduğundan, soruların ders kitaplarından ve diğer okuma
kaynaklarından aynen alınmamasına,
• Ezberlenecek cevapları yoklayan sorular yerine, bilgilerin
yorumunu ve yeni durumlara uygulanmasını gerektiren sorular tercih edilmesine;
genel sorular yerine, aynı konuda daha özel ve kısaca cevaplandırılabilecek
sorular sorulmasına,
• Sorulara sınırlı cevap istenmesine, güçlük derecelerinin
amaca uygun olmasına ve soruların birbirinden bağımsız cevaplandırılmalarına,
• Sınavlardan önce mutlaka cevap anahtarı hazırlanmasına,
üzerinde detaylı puanlama yapılmasına ve puanlama yapılırken, kesinlikle
buçuklu puan verilmemesine,
• Sınav sorularının imkânlar ölçüsünde çoğaltılarak
öğrencilere dağıtılmasına ve toplanmamasına,
• Yazılıların en geç 15 gün içerisinde okunup öğrencilere
duyurulmasına; öğrencilerin çoğunluğu başarısız ise, sınavın tekrarlanmasına ve
bu sınavlarda öğrencinin aldığı en yüksek notun geçerli olmasına,
13)Sözlü notlarının verilmesinde dikkat
edilecek hususlar üzerinde görüşmeler yapılması.
Sözlü
sınavlarla ilgili olarak Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin 21.maddesi
okundu.
Bu
maddede belirtilen esaslar doğrultusunda:
• Sözlü
sınav için başlı başına bir ders saati ayrılmamasına,
• Bir dönemde öğrencilere iki sözlü sınav puanı verilmesine,
• Sözlü puanı verilen öğrenciye sonucun anında bildirilmesine,
• Öğrenci etkinliklerinin kesinlikle (-), (+) ve bunlara
benzer diğer sembol ve işaretlerle değerlendirilmemesine, bunların yerine sözlü
notu verilmesine,
• Sözlü notu verilmesi için dönem sonlarının beklenmemesine,
karar verilmiştir.
14)Ödev konuları üzerinde görüşmelerin
yapılması,
Biyoloji
öğretmeni ......................................................
tarafından,27.11.1989/2300 ve 9.12.1991/2348 ek 2428 sayılı Tebliğler
dergisinde yer alan “İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin ders
dışı eğitim ve öğretim faaliyetleri hakkındaki yönetmeliğin, yıllık ödevler ile
ilgili hususları okundu.
Biyoloji öğretmenleri olarak birden fazla dersten ödev almak
isteyen öğrencilerin isteklerine imkanlar ölçüsünde bakmaya karar verilmiştir.
Yıllık ödevlerin Ekim ayının ilk
haftasında verilmesine ve Nisan ayının son haftasında toplanmasına karar
verilmiştir.
Yıllık
ödevlerin değerlendirilmesinde aşağıda belirtilen esaslara göre puanlama
yapılmasına karar verilmiştir.
1
|
Ödev h. planı yapması
ve uygulama
|
10
|
2
|
Ödeviçin gerekli
bilgi,doküman kul.
|
10
|
3
|
ödevi bizzat yapması
ve çabası
|
10
|
4
|
ders öğretmeni ile
diyalog kurması
|
10
|
5
|
Kaynak kişilerle
kurabilme yeteneği
|
10
|
6
|
Ödevin doğru ve kullanabilirlik der.
|
10
|
7
|
Ö.yazım
kural.vedersin özel kural.uygun.
|
10
|
8
|
Düzgün ifade
kullanma
|
10
|
9
|
Ödevin özenle
yapılması
|
10
|
10
|
Ödevin zamanında
teslimi
|
10
|
|
TOPLAM
|
100
|
Biyoloji Zümre Öğretmenleri olarak
2010-2011Öğretim yılında okulumuzda okutulmakta olan aşağıdaki Biyoloji
derslerinden verilecek olan ödev konuları aşağıdaki gibi olmasına ve öğrenci ve
öğretmenin isteğiyle bunların dışında da ödev konusu belirlenebilinmesine karar verilmiştir.
BİYOLOJİ 9 :
1.
Enzimlerin günlük hayatımızdaki kullanım alanlarının araştırılması ve bu
kullanıma yönelik uygulamalı bir çalışma
2.
Bakterilerin biyoteknolojide kullanım alanlarının araştırılması
3.
Lizozom faaliyetlerinin canlı metabolizmasına etkilerine örnekler verilmesi
4.
Marketlerde satılan gıdalarda koruyucu, renk ve kıvam artırıcı maddelerin tespiti
ve bu maddelerden en az birinin kullanım sıklığı, insan sağlığı üzerine olası
etkilerinin araştırılması
5.
Vücut ısısının aşırı yükselmesi veya düşmesinin vücut faaliyetlerine etkisinin
araştırılması
6.
Günümüzde kanser hastalığına yakalanan insan sayısı artışının olası
sebeplerinin araştırılması
7.
Seçilen bir kanser türünün nedenleri, görülme sıklığı ve tedavisinin
araştırılması
8.
Sağlık alanında büyük önemi olan bir buluşun (penisilin gibi) hikâyesinin
araştırılması
9.
Günümüzde uygulanan kültür mantarı yetiştiriciliğinin araştırılması ve
sunulması
10.
Bitkilerin teknolojide kullanım alanlarının araştırılması ve sunulması
11.
Atıkların geri dönüşümü ve geri dönüşümün biyolojik ve ekonomik boyutunun
araştırılması
12.
Okul, mahalle veya evde “geri dönüşüm” fikrini hayata geçiren uygulamalı
çalışma örneklerinin (geri dönüşüm için gerekli propaganda, toplama kutularının
oluşturulması, atıkların tasnif edilmesi, bunların ilgili yerlere taşınması, bu
konularda resmî makamlarla yapılan yazılı ve sözlü görüşmeler vb.)
araştırılması
13.
Kök hücrelerin nereden ve nasıl elde edildiğinin ve kullanım alanlarının
araştırılması
14.
Tarımda, biyolojik, kimyasal veya fiziksel mücadele yöntemlerinden herhangi
birinin ve bunun çevre üzerindeki etkilerinin araştırılması
15.
Tarımda, biyolojik, kimyasal veya fiziksel mücadele yöntemlerinden herhangi
birinin olası etkilerini ortaya koyan bir deney tasarımı yapılması ve
uygulanması
16.
Dünyada hızla artan obezitenin nedenleri ve olası sonuçlarının araştırılması ve
sunulması
17.
Okul kantinlerinde sık tüketilen besin maddelerinin kalori-besin değeri vb.
ölçütler açısından analizi, dengeli beslenme ve obezitedeki rollerinin
araştırılması
18.
Kimyasal gübrelerin osmoz ve turgora etkilerinin araştırılması
19.
Pestisidlerin zirai mücadelede nasıl ve neden kullanıldığının araştırılması
(Pestisidlerin kullanımı konusunda yakın bölgede yaşayan çiftçilerin
görüşlerinin alınması)
20.
DNA testinin kullanım alanlarının araştırılması ve sunulması
BİYOLOJİ 10 :
1. Çevre sorunları ve bunların çözümüne ilişkin toplum bilincinin
ortaya çıkarılmasına yönelik röportaj, rapor ve sunu çalışmaları yapılması
2. Bitki büyümesinde hormonların etkisinin araştırılması
3. Tarımsal üretimde kullanılan bazı tahıl türlerinin sonbaharda
ekilme nedenlerinin araştırılması
4. Tohumun çimlenmesinde mevsimsel değişimin etkisinin irdelenmesi
5. Tohumlarda hastalıklara direnç ile ilgili olarak yapılan
biyoteknolojik çalışmaların araştırılması
6. Bitkisel hormonların ya da gübrelerin bilinçsiz kullanımının olası
sonuçlarının araştırılması
7. Yakın çevresinde ve ülkemizdeki nesli tükenme tehlikesi gösteren
türlerin korunmasına yönelik uygulanabilir öneriler geliştirilmesi
8. Hassas ekosistemlerin araştırılması ve korunmasına yönelik
öneriler geliştirilmesi
9. Doğal ve insan kaynaklı etkilerin bazı özel yaşam alanlarında
bulunan canlılar üzerine etkilerinin araştırılması
10.
Ekosistemlerin
sürdürülebilirliğinin araştırılması
11.
Sivil toplum kuruluşlarının
doğal kaynakların ve çevrenin korunmasına yönelik faaliyetlerinin sorgulanması
12.
Türkiye’de erozyonun
boyutları, nedenleri, ekolojik etkilerinin araştırılması, bireysel ve iş
birliğine dayalı çözüm önerileri üretilmesi
13.
Günlük hayatta kullanılan
çeşitli ürünlerin çevre dostu olup olmaması yönünden değerlendirilmesi
14.
Yaşadığı ortamda enerji kaynaklarının
ekonomik düzeyde kullanabilmesine ilişkin bir model tasarlanması
15.
Ulusal ya da uluslararası
düzeyde bir başka okul ya da grupla çevreye ilişkin web tasarımı, paylaşımı ve
sunumunun hazırlanması
16.
Yerel çevre sorunlardan
herhangi birisine ilişkin olarak belediye, Çevre ve Orman İl Müdürlüğü vb.
resmî kurumlarla ya da sivil toplum kuruluşlarıyla (STK) bu sorunların çözümü
için iş birliği yapılması
17.
Türkiye’nin enerji sorununun
çözümüne yönelik olarak alternatif enerji kaynaklarından (biyomas, rüzgâr,
güneş vb.) herhangi birisinin uygulanabilmesine yönelik olumlu ve olumsuz
yönlerinin ortaya konması
18.
Türkiye’de nükleer enerjinin
kullanılmasının ekonomik, sosyal ve çevresel açıdan avantaj ve
dezavantajlarının poster olarak hazırlanması
19.
Biyolojik savaş ajanlarının ve
etkilerinin araştırılması
20.
Yerel veya bölgesel endemik bir türün
seçilerek tanıtım ve korunmasına ilişkin web tasarımı ve paylaşılması
21.
Küresel ısınmanın olası sonuçlarını
dikkate alarak, yerel ve ulusal etkilerinin irdelemesi ve bu bağlamda elli yıl
sonrasının Türkiye’si için olası çözüm önerileri getirilmesi
22.
Türkiye’deki çevre sorunlarına ilişkin;
NASA, BM, AB, üniversite, STK vb.’nin çalışma raporlarının incelenmesi ve
yorumlanması
23.
Bir yerel ürünün alternatif değerlendirme
yollarının araştırılması
BİYOLOJİ 11 :
1. Çevre sorunları ve bunların çözümüne ilişkin
toplum bilincinin ortaya çıkarılmasına yönelik röportaj, rapor ve sunu
çalışmaları yapılması
2. Bitki büyümesinde hormonların etkisinin araştırılması
3. Tarımsal üretimde kullanılan bazı tahıl türlerinin sonbaharda
ekilme nedenlerinin araştırılması
4. Tohumun çimlenmesinde mevsimsel değişimin etkisinin irdelenmesi
5. Tohumlarda hastalıklara direnç ile ilgili olarak yapılan
biyoteknolojik çalışmaların araştırılması
6. Bitkisel hormonların ya da gübrelerin bilinçsiz kullanımının olası
sonuçlarının araştırılması
7. Yakın çevresinde ve ülkemizdeki nesli tükenme tehlikesi gösteren
türlerin korunmasına yönelik uygulanabilir öneriler geliştirilmesi
8. Hassas ekosistemlerin araştırılması ve korunmasına yönelik
öneriler geliştirilmesi
9. Doğal ve insan kaynaklı etkilerin bazı özel yaşam alanlarında
bulunan canlılar üzerine etkilerinin araştırılması
10.
Ekosistemlerin
sürdürülebilirliğinin araştırılması
11.
Sivil toplum kuruluşlarının
doğal kaynakların ve çevrenin korunmasına yönelik faaliyetlerinin sorgulanması
12.
Türkiye’de erozyonun
boyutları, nedenleri, ekolojik etkilerinin araştırılması, bireysel ve iş
birliğine dayalı çözüm önerileri üretilmesi
13.
Günlük hayatta kullanılan
çeşitli ürünlerin çevre dostu olup olmaması yönünden değerlendirilmesi
14.
Yaşadığı ortamda enerji
kaynaklarının ekonomik düzeyde kullanabilmesine ilişkin bir model tasarlanması
15.
Ulusal ya da uluslararası
düzeyde bir başka okul ya da grupla çevreye ilişkin web tasarımı, paylaşımı ve
sunumunun hazırlanması
16.
Yerel çevre sorunlardan
herhangi birisine ilişkin olarak belediye, Çevre ve Orman İl Müdürlüğü vb.
resmî kurumlarla ya da sivil toplum kuruluşlarıyla (STK) bu sorunların çözümü
için iş birliği yapılması
17.
Türkiye’nin enerji sorununun
çözümüne yönelik olarak alternatif enerji kaynaklarından (biyomas, rüzgâr,
güneş vb.) herhangi birisinin uygulanabilmesine yönelik olumlu ve olumsuz
yönlerinin ortaya konması
18.
Türkiye’de nükleer enerjinin
kullanılmasının ekonomik, sosyal ve çevresel açıdan avantaj ve dezavantajlarının
poster olarak hazırlanması
19.
Biyolojik savaş ajanlarının ve
etkilerinin araştırılması
20.
Yerel veya bölgesel endemik bir türün
seçilerek tanıtım ve korunmasına ilişkin web tasarımı ve paylaşılması
21.
Küresel ısınmanın olası sonuçlarını
dikkate alarak, yerel ve ulusal etkilerinin irdelemesi ve bu bağlamda elli yıl
sonrasının Türkiye’si için olası çözüm önerileri getirilmesi
22.
Türkiye’deki çevre sorunlarına ilişkin;
NASA, BM, AB, üniversite, STK vb.’nin çalışma raporlarının incelenmesi ve
yorumlanması
23.
Bir yerel ürünün alternatif değerlendirme
yollarının araştırılması
24.
Protein sentez şeması
25.
Mendel ilkelerinin tablosu
26.
Eksik baskınlık ile ilgili çevremizdeki
örneklemeler
27.
Kromozom mutasyonları nasıl oluşur?
28.
Ayrılmama sonucu oluşan hastalıklar
29.
Bir hastanede doğan çocuklarda
fenilketonüri hastalığının araştırılması
BİYOLOJİ 12:
1. Karbonhidrat
sentezinde ışığın etkisi
2. Karbonhidrat
sentezinde kullanılan hidrojen kaynakları
3. Solunum
ile fotosentez arasındaki ilişki
4. Protein
sentez şeması
5. Mendel
ilkelerinin tablosu
6. Eksik
baskınlık ile ilgili çevremizdeki örneklemeler
7. Kromozom
mutasyonları nasıl oluşur?
8. Ayrılmama
sonucu oluşan hastalıklar
9. Bir
hastanede doğan çocuklarda fenilketonüri hastalığının araştırılması
9. Sınıf Sağlık Bilgisi Dersi Ödev
Konuları :
1. Doğal
afetlerin insanların ruh sağlığına etkileri
2.
Alkolik kişilerin ülke ekonomisine
zararları
3.
Mantar zehirlenmelerinin tanı ve
tedavileri
4.
Büyümeyi gerekli kılan davranışsal ve
çevresel etkenler
5.
15-17 yaş arasındaki gençlerin
davranışsal ve fiziksel gelişimleri
6.
İstanbul’daki bulaşıcı hastalıklar
7.
Aile planlamasının ana ve çocuk sağlığı
açısından önemi
8.
Sağlığa zararlı alışkanlıklar
9.
İlkyardım ve ilkeleri
10.
Kuş Gribi
11.
Kırım Kongo Kanamalı hastalığı
15)
Öğrenci başarısının artırılması için alınması gereken tedbirlerin tespit
edilmesi.
.................................................,
Öğrenci başarısın artırmak için:
• Yeni konu anlatırken, öğrenci ihtiyaçları ile bağlantı
kurulmasına;
• Konu anlatılırken basit ve günlük kelimeler kullanılmasına;
• Sınıfa iyi yapılandırılmış etkinlikler planlayarak
gelinmesine; hazırlanacak etkinliklerin,
öğrencilerin
analiz, sentez, değerlendirme, ilişkilendirme, sınıflandırma, genelleme ve
sonuç
çıkarma
gibi yüksek seviyede matematiksel düşünme becerileri kazanmalarına yönelik
olmasına;
• Derslere başlamadan önce, dersin konuları ile konu
amaçlarının tek tek incelenmesine;
konuya
ilişkin kaynak alanlarının belirlenmesine; konunun özelliğine göre uygun
metodun
seçilmesine
ve derslere günlük plânı ile hazırlıklı girilmesine;
• Konunun işlenmesi sırasında öğrencilerin faydalanacakları
her çeşit kaynak ve araç - gereçlerin
tespiti
ile bunlardan nasıl faydalanılacağı öğrencilere açıklanmasına;
• İşlenecek konunun önce öğrencilere takdim edilmesine, geçmiş
konu ile işlenecek konu
arasında
bağlantı kurulmasına; ders işlenirken zümre toplantısında alınan kararlara
uyulmasına;
• Öğrencilere adları ile hitap edilmesine, farklı yorum
getiren öğrenciye gerektiğinde sözlü
notu
verilmesine;
• Öğrencilerin Türk dilini sevmesine, Türk dilini kullanmada
kendine ve milletine güven
duymasına,
milli duyguların gelişmesine önayak olunmasına;
• Öğrencilerin kavrama gücünün göz önünde bulundurulmasına.
• Uyarılan insanların uyarılmayanlara göre daha kolay
öğreneceği esası dikkate alınarak,
genellikle
ödül alma uyarımı ile öğrenci öğrenmesinin desteklenmesine; ızdırap korku ve
endişe
vermek gibi uyarımlar, duygusal dengeyi bozup öğrenmeyi engelleyeceğinden
uyarımın
ölçülü
olmasına dikkat edilmesine;
• Öğrencilerin aktif olarak öğretime katılmalarının
sağlanmasına;
• Öğretimin, somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru
yapılmasına;
• Öğrenci için henüz anlamsız olan bir konu alanındaki
öğretimde Tümevarım, anlamlı olan bir konu alanındaki bir öğretimde ise,
Tümdengelim yöntemlerinin; konu anlatımlarında
“Beyin Fırtınası” ve
“Problem Çözme” metotlarının mutlaka
ve sıkça kullanılmasına;
• Konuya başlarken öğrencilere, ne öğrenileceği hakkında genel
şema verilip, konu bitirilirken de bir özetleme yapılmasına;
• Yazı tahtasını kullanırken; tahtayı nasıl kullanacağının
önceden plânlanmasına, yazılan
şeylerin
önünün kapatılmamasına, yazı tahtasının çok fazla doldurulmamasına, önemli
kısımların
renkli
tebeşirle yazılmasına, çizimlerin araç-gereç kullanılarak yapılmasına;
• Öğrencilerden “..Öğrendim” ve
“..Merak ediyorum” ifadelerine cevap
vermelerinin istenmesine;
• Amaçla araç arasında denge kurulmasına;
• “Sen ...”
in suçlayıcı, “ Ben...” in savunucu
ve “Sen-Ben” in ise kavga çıkarıcı
olduğu için öğrencilerle savunucu iletişim kurulmamasına; dikkat etmeliyiz
dedi.
Mahmut ŞİMŞEK tarafından
aşağıdaki konular vurgulandı ve karara bağlandı. “Prensiplerimizi ilk dersten
koymalıyız. Ayrıca bu derste(ilk derste) öğrencilere bu derse nasıl çalışmaları
gerektiği de anlatılmalıdır.
Başarıyı artırmak için derslerimizi aşağıdaki üç ana bölümde
işlemeliyiz.
Sınıf ortamında eğitim öğretim üç ana bölümde yerine
getirilir.
ñ
Dersin başlangıcında meydana getirilecek
faaliyetler
ñ
Konunun işlenmesi
ñ
Sonuç davranışları ve değerlendirme.
.....................................;
Ders bitiminde öğrencileri ezbercilikten kurtarmak için yoruma dayalı sorular
sorarak düşünmeye sorgulamaya neden-sonuç ilişkisini kurmaya zorlamalıyız.
Başarıyı ödüllendirmeliyiz. Not ortalamasındaki artış ödüllendirilmelidir. Bir
sonraki ders için mutlaka dersin bitiminde ödevler verilmelidir.
...........................................; Öğrenci-veli-idare
öğretmen görüşmelerinin geliştirilmesi, sınıf dışı etkinlikler, geziler
yapılması ve öğrencilere verilen danışmanlık hizmetleriyle öğrenci başarısını
üst düzeye çıkarabiliriz
16)Okul öğrencilerinin YGS ve
LYS(Biyoloji Dersleri) başarı durumunun görüşülmesi ve başarıyı artırıcı
önlemlerin belirlenip kararlaştırılması.
Okulumuzun
YGS
başarısı......................................................................................................................
YGS ve LYS
başarılarını arttırmaya yönelik tedbirlerin alınması karara bağlandı.
ñ
Okula ve derse devamının
sürekliliğin sağlanması
ñ
Okul – dershane işbirliğinin
geliştirilmesi
ñ
Sınav sonuçlarının öğrenci
ile birlikte değerlendirilmesi
ñ
Motivasyon programlarının
yapılması
ñ
Eksik kalan konuların
tamamlanması için planlamanın yapılması ve kontrol edilmesi
ñ
Anlatılan konularla ilgili
bol test sorusu çözülmesi
ñ
Mutlaka kaynak kitapların
takip edilmesi
ñ
Derse günlük çalışma alışkanlığının
kazandırılması
ñ
Sorunların giderilmesi için
rehberlik servisi ile işbirliğinin yapılması
ñ
Deneme sınavlarına
katılımının ciddiye alınmasının sağlanması
ñ
Mesleklerle ilgili
bilgilendirilmenin yapılması
ñ
Hedef çizelgeleri
oluşturulmalı
ñ
Üniversite gezileri
yaptırılmalı
ñ
Ailenin aktif olarak işe sokulması
17)Haftalık Ders programında Biyoloji ve
Sağlık Bilgisi derslerinin yeri ve derslerin programda dağılımının görüşülmesi.
...................................................... tarafından,
Ortaöğretim Kurumları
Yönetmeliği’nin 7. maddesi (Ders süresi ve günlük çalışma saatleri)okundu.
Haftalık Ders programında biyoloji derslerinin yeri ve
derslerin programda dağılımı görüşüldü. Konu bütünlüğünün bozulmaması,
laboratuar çalışmalarının aksamaması ve ders verimliliğinin artırılması
amacıyla Biyoloji
derslerinin imkânlar ölçüsünde art arda programda yer verilmesine karar verildi
18)Laboratuar kullanımının ve deney araç
gereçleri kullanımının görüşülmesi.
...........................................;
Deneyler; öğrencide derin izler, somut uzun süre kalıcı yaşantılar sağlar.
Yaratıcılığı teşvik eder. Problem çözme yeteneğinin gelişmesine yardımcı olur.
Kişinin merak ve araştırma duygunun ön plana çıkmasına yardımcı olacağı mümkün
olduğunca derslerimizi deneyli işlememiz gerektiğine değindi
...................................................;
Sınıf ortamında yapılabilecek basit deneyler sınıflarda yapılmalıdır. Biyoloji
laboratuarı kullanılmalı, var olan cd’ler ve yeni temin edilecek cd’ler
öğrencilere izletilmeli, bilgisayarlardan internetten TÜBİTAK ve diğer bilimle
ilgili gelişmeler takip edilmelidir. Böylece öğrencilerin yaparak yaşayarak
derslerini takip etmeleri, beş duyu organlarına hitap edilerek daha iyi
öğrenmeleri ve öğrendiklerini uzun süre unutmamaları bilgi teknolojisini
yerinde kullanma, bilgiye ulaşma becerilerini artırmalıyız. dedi
..................................................; Öğrencilerin biyoloji
dersine ilgisini arttırmak ve bu dersi sevdirerek anlamlı öğrenmelerini
sağlamak için pratik çalışmaların yapıldığı laboratuarlar büyük önem arz
etmektedir. Laboratuarlar, gözlem yaparak, düşünerek, fikir üreterek ve
verileri yorumlayarak bilgilerin yapılandırıldığı, yaratıcılık ve keşfetme
becerilerinin geliştirildiği heyecan verici bir öğrenme ortamı olarak
düzenlenmelidir.
19)Dilek ve temenniler.
Zümre Başkanı ...............................................; yukarıda
konuşmalardan sonra, gündem maddelerinde başka görüşülecek konunun bulunmaması
nedeniyle, başarılı bir zümre toplantısı yapıldığını; bu toplantının okulumuza,
Türk Milli Eğitimine hayırlı olmasını dileyerek, teşekkür edip toplantıyı sona
erdirmiştir.
...../09/2011
Uygundur.
..............................
Okul
Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder