2010-2011 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
ABDURRAHMAN ALAETTİNOĞLU LİSESİ
2.DÖNEM
SAĞLIK BİLGİSİ DERSİ
ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI
TUTANAĞI
TOPLANTI NO: 2
TOPLANTI
YERİ: Öğretmenler Odası
TOPLANTI
TARİHİ: .02.2011
TOPLANTI
SAATİ: 15:00
ZÜMRE
BAŞKANI: …
TOPLANTIYA
KATILANLAR: BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ-
…
OKUL MÜDÜRÜ - …
GÜNDEM MADDELERİ :
1- Açılış ve yoklama
2- Zümre toplantılarına ait yönetmelik
maddelerinin okunması.
3- 1.
dönem zümre kararlarının değerlendirilmesi,
4- 2488-2104-2212 sayılı tebliğler dergisinden
Atatürk ilke ve inkılaplarının derslerde işlenmesi,
5- 25.05.1992 tarih ve 2359 sayılı tebliğler
dergisinden Fen grubu derslerinin okutuluş
amaçlarının gözden geçirilmesi,
6- Yazılı sınav ve uygulama tarihlerinin gözden
geçirilmesi
7 - Sınavların yapılmasıyla ilgili
değişikliklerin uygulanması
8- Yazılı sınavlarda sorulacak sorular ve
sınavların değerlendirilmesi.
9- Öğrenci başarısını artırmaya yönelik yapılacak
etkinlikler,
10- Başarısız öğrenciler için alınacak önlemler,
11- Dilek ve temenniler,kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
1) 2010 _2011
Eğitim-Öğretim yılı 2.dönem Sağlık Bilgisi
Dersi
zümre öğretmenleri kurulu toplantısı .02.2011 saat 15.00 da biyoloji öğretmeni … ve Okul müdürü …
’ ı n hazır bulunmalarıyla başladı.
2)
Zümre öğretmenlerine ait yönetmelik maddeleri Okul müdürü … tarafından okunmuştur.
3)
Birinci kanaat dönemi zümre kararları gözden geçirildi.Alınan kararların
uygulandığı görülmüştür. Uygulamada herhangi bir aksaklığın olmadığı
belirlendi.
4)Atatürkçü düşünce sisteminde; akılcı ve bilimci davranışın
önemi, dayanışmanın milli birlik ve beraberlik yönünden önemi, akılcılığın
gerçekçilik ve yapıcılıkla ilişkisi, akılcılığın sorumlulukla olan
ilişkisi, “ Hayatta en hakiki mürşit ilimdir “ görüşlerine
yeri geldikçe temas edilecek ve açıklamalarda bulunulacaktır. ( 2104 sayılı
Tebliğler Dergisi’ ne göre çalışmalar yürütülecektir
5) ) 25.05.1992 tarih ve 2359 sayılı Tebliğler Dergisinden Fen
Grubu Derslerinin okutuluş amaçları …
tarafından okunmuş ve gerekli açıklamalar yapılmıştır. Ayrıca 07.06.1996
tarih ve 2455 sayılı Tebliğler Dergisi yeniden gözden geçirildi.Bu dönemde
Tebliğler dergisinden yaralanılmaya karar
verildi.
6)Zümre
öğretmenleri yazılı sınav
ve tarihlerinin yıllık
planda belirtildiği gibi
olmasına karar verdi. İlk
dönemde yapılan sınavlarda herhangi bir
aksaklık olmadığı belirtildi.
7) Sağlık
Bilgisi dersinde bu dönemde de 2
yazılı yoklama yapılacaktır .Birinci yazılıların
Nisan ayının ilk haftası; ikinci yazılıların ise Mayıs ayının dördüncü haftası
yapılması kararlaştırıldı.Yazılı sorularının
klasik uygulamanın yanı sıra
test uygulamalarına devam edilmesi
konusunda birleşildi.
Sınavlarda öğrencinin bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez yeteneği
kazanmasını sağlayıcı içerikte olmasına dikkat edilecektir.Ayrıca öğrencinin ders içi ve dışı tutumu, okul
faaliyetlerine katılması, arkadaşları ve öğretmenleri ile ilgili tutumu vb. göz
önünde tutularak sözlü notu verilecektir. Sözlü notu her ders için her dönem 2
tane olacaktır.
8) Okul müdürü … ve BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ
… tarafından konuşulup
tartışılarak şu konularda
fikir birliğine varılmıştır.Öğrencinin başarısını arttırmak
için dersin ilk 10 dakikasında önceki konuyla ilgili bağlantılı soruların
sorulması ve açıklanması ile yeni konuya geçiş yapılması , Öğrencileri aktif
tutabilmek için soru-cevap yönteminin sık sık kullanılması ayrıca
başarılı öğrencilerin başarılı olduğu anda ödüllendirilmesi
kararlaştırıldı
…
şunları ekledi:”Öğrencilerin
kaynak kitaplar getirmeleri yönünde çalışmalar yapılacaktır. Dengeli ve yeterli
beslenme alışkanlığı kazandırılması için çalışmalar yapılacaktır.”
9) …. Sağlık Bilgisi dersindeki
başarının artırılabilmesi için konuların işlenmesinde Beden Eğitimi
öğretmeni ile işbirliğine gidileceğini belirtti.
Sağlık hizmetlerinden yararlanma konusunda, sağlık ocağı
doktorlarından,
Ağız ve diş sağlığı konusunda, ilçemizdeki diş
hekimlerinden,
-Sağlık dersi konularında, doğal afetlerin ruh sağlığına
etkileri konusu işlenirken, Sivil savunma ilçe müdürlüğünden yaralanılacağı belirtildi
Öğrencilerin
başarılarını arttırmak için;
a)Öğrencilere planlı çalışma alışkanlığı kazandırılacak
b)Öğrencileri derse adapte edebilmek için, bir önceki yılın
konularını özetleyici nitelikte açıklamalar yapılacak.
c)Özel görüşmeler yapılarak, başarısız öğrencilerin
başarısızlık nedenleri tespit edilecek
d)Derse hazırlıklı gelmeleri sağlanacak
e)Öğrenciye disiplinli ve planlı çalışma alışkanlığı
kazandırmak amacı ile günlük ödevler verilecek.
f)Derslerde her konunun günlük hayatla bağlantısı kurularak
konuların akılda kalma olasılığı yükseltilecek
Bazı öğrencilerin okula uyumları biraz geç olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin konuları tekrar
etmede ve uygulamada eksikleri
olduğu göz önüne mutlaka
alınmalıdır.
Genel olarak geçen
yıllarda başarı oranının
yeterli olduğu gözlenmiştir.Güncel hayatla
bağlantılı olarak basit,kolay
anlaşılır anlatımın önemli
olduğu hatırlatıldı.Sağlık bilgisi
dersinin amacının belirlenmesinin başarıyı
artırmada önemli etken
olduğu belirtildi.Bu doğrultuda
sağlık bilgisinin amacı
şöyle belirtildi.
Sağlık Bilgisi: Sağlık eğitimi davranış değişikliğini
amaçlar . Sağlığı geliştirmeye yönelik olarak :
-Bireylerin gönüllü
uyumu ile birlikte davranmaya yatkınlığını arttırmayı planlar
-Etkin bir sağlık
eğitimi , düşünce ve kavramada değişiklik yapmayı , davranış ve yaşam birliği
değişikliğini amaçlar.
-Bireysel
olarak ve toplum sağlığını olumlu yönde
geliştirmek için bilinmesi ve yapılması gerekenleri bilgi, tutum ve davranış
haline getirmeyi ilke edinir.
10) Genel olarak
SAĞLIK BİLGİSİ dersinin
konusu itibariyle kolay
ve rahat anlaşılabilir
bir ders olduğu
hatırlatıldı. Bunun öğrenci ders işleme
ve anlamada sağladığı
kolaylıklar dile getirildi.Ancak yine de az
da olsa bazı
öğrencilerin uyumsuz
davranışlar gösterebildiği konusuna
değinildi.Sınıflarda düzeni bozan ve başarısız öğrencilerle önce teke
tek görüşülmesi ve özel olarak ilgilenilmesi, velileri ile görüşmeler yapılması
kararlaştırıldı. Öğrencilerin öğretmenlerle ve arkadaşları ile olan
davranışlarında örnek olması gerektiğini ve bu olumlu davranışların
başarılarını arttıracağı da belirtildi.Her
sınıfta uyumsuz öğrencilerin olabileceği belirtilerek , sabır ve
seviyelerine inmekle bu
öğrencilerin kazanılabileceği
konusunda birleşildi. Ayrıca öğrencilerin
ailevi problemlerinin de göz önünde
bulundurulmasına karar verildi.
11) 2010-2011 Eğitim-Öğretim dönemi 2.kanaat döneminin
başarılı ve sağlıklı geçmesi dileğiyle toplantıya son verildi
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİNDE ALINAN
KARARLAR
1) Atatürk
ilke
ve İnkılaplarına yer
verilmesi belirtilerek;
18
MART ÇANAKKALE ZAFERİ
19
MAYIS ATATÜRK’ Ü ANMA
VE GENÇLİK VE
SPOR BAYRAMI kutlamalarına gerekli
önemin verilmesi gerektiği
kararlaştırıldı
2) Öğrencilerin
dersler mutlaka hazırlıklı gelmeleri sağlanıp derste sorular sorularak, bunun
tespit edilip değerlendirilmesine ; ayrıca
konular anlatılırken seviyelerine
uygun olarak en
basit şekilde anlatılmasına karar
verildi.Konuların günlük hayattan
olması itibariyle öğrencilerin
zorlanmayacağı konusunda birleşildi.
3 ) Öğrencileri sınıfta
aktif kılabilmek için sık sık soru-cevap yöntemi kullanılacak ve anında
değerlendirilecektir.Konuların
güncelliğinden mutlaka yararlanılacaktır.
4) Sorunlu öğrenciler (
başarı ve davranış yönünden ) teke tek görüşülüp gerektiğinde velisi ile
görüşülecektir.Okulumuz rehberlik servisinden
bu konuda yardım
alınacaktır.Öğrenci davranış ve
başarı durumu değerlendirilirken çevre
ve aile durumu
da mutlaka göz
önüne alınacaktır.
… …
Biyoloji
Öğretmeni Okul
Md.
UYGUNDUR
/02/2011
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder