Bu Blogda Ara

3 Mart 2012 Cumartesi

2.DÖNEM SAĞLIK BİLGİSİ DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞI


 

2010-2011  EĞİTİM VE   ÖĞRETİM YILI

 ABDURRAHMAN  ALAETTİNOĞLU    LİSESİ  

2.DÖNEM   SAĞLIK  BİLGİSİ  DERSİ   ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI   TUTANAĞI



TOPLANTI NO: 2
TOPLANTI  YERİ: Öğretmenler Odası
TOPLANTI  TARİHİ: .02.2011
TOPLANTI  SAATİ:  15:00
ZÜMRE  BAŞKANI: 
TOPLANTIYA  KATILANLAR:  BİYOLOJİ   ÖĞRETMENİ- …
                                                            OKUL  MÜDÜRÜ             - …






GÜNDEM MADDELERİ :

1- Açılış ve yoklama
2- Zümre toplantılarına ait yönetmelik maddelerinin okunması.
 3- 1. dönem zümre kararlarının değerlendirilmesi,
4- 2488-2104-2212 sayılı tebliğler dergisinden Atatürk ilke ve inkılaplarının derslerde işlenmesi,
5- 25.05.1992 tarih ve 2359 sayılı tebliğler dergisinden Fen grubu derslerinin okutuluş
                               amaçlarının         gözden geçirilmesi,
6- Yazılı sınav ve uygulama tarihlerinin gözden geçirilmesi
7 - Sınavların yapılmasıyla ilgili değişikliklerin uygulanması
8- Yazılı sınavlarda sorulacak sorular ve sınavların değerlendirilmesi.
9- Öğrenci başarısını artırmaya yönelik yapılacak etkinlikler,
10- Başarısız öğrenciler için alınacak önlemler,
11- Dilek ve temenniler,kapanış.



GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:

1)  2010 _2011 Eğitim-Öğretim yılı 2.dönem  Sağlık  Bilgisi    Dersi  zümre öğretmenleri kurulu toplantısı   .02.2011 saat 15.00 da biyoloji öğretmeni …  ve Okul müdürü ’ ı n hazır bulunmalarıyla başladı.
2)      Zümre öğretmenlerine ait yönetmelik maddeleri Okul müdürü  tarafından okunmuştur.

3)      Birinci kanaat dönemi zümre kararları gözden geçirildi.Alınan kararların uygulandığı görülmüştür. Uygulamada herhangi bir aksaklığın olmadığı belirlendi.

4)Atatürkçü düşünce sisteminde; akılcı ve bilimci davranışın önemi, dayanışmanın milli birlik ve beraberlik yönünden önemi, akılcılığın gerçekçilik ve yapıcılıkla ilişkisi, akılcılığın sorumlulukla olan




ilişkisi, “ Hayatta en hakiki mürşit ilimdir “ görüşlerine yeri geldikçe temas edilecek ve açıklamalarda bulunulacaktır. ( 2104 sayılı Tebliğler Dergisi’ ne göre çalışmalar yürütülecektir

5) )      25.05.1992 tarih ve 2359 sayılı Tebliğler Dergisinden Fen Grubu Derslerinin okutuluş amaçları …  tarafından okunmuş ve gerekli açıklamalar yapılmıştır. Ayrıca 07.06.1996 tarih ve 2455 sayılı Tebliğler Dergisi yeniden gözden geçirildi.Bu  dönemde  Tebliğler  dergisinden  yaralanılmaya    karar   verildi.

6)Zümre  öğretmenleri    yazılı  sınav  ve   tarihlerinin  yıllık  planda  belirtildiği  gibi  olmasına   karar  verdi. İlk  dönemde    yapılan  sınavlarda herhangi  bir  aksaklık  olmadığı  belirtildi.

7) Sağlık  Bilgisi   dersinde bu dönemde de 2 yazılı yoklama yapılacaktır .Birinci yazılıların Nisan ayının ilk haftası; ikinci yazılıların ise Mayıs ayının dördüncü haftası yapılması  kararlaştırıldı.Yazılı  sorularının  klasik  uygulamanın  yanı sıra   test uygulamalarına devam edilmesi   konusunda  birleşildi.
               Sınavlarda öğrencinin bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez yeteneği kazanmasını sağlayıcı içerikte olmasına dikkat edilecektir.Ayrıca  öğrencinin ders içi ve dışı tutumu, okul faaliyetlerine katılması, arkadaşları ve öğretmenleri ile ilgili tutumu vb. göz önünde tutularak sözlü notu verilecektir. Sözlü notu her ders için her dönem 2 tane olacaktır.

8) Okul müdürü … ve BİYOLOJİ  ÖĞRETMENİ    tarafından   konuşulup  tartışılarak  şu  konularda  fikir  birliğine  varılmıştır.Öğrencinin başarısını arttırmak için dersin ilk 10 dakikasında önceki konuyla ilgili bağlantılı soruların sorulması ve açıklanması ile yeni konuya geçiş yapılması , Öğrencileri aktif tutabilmek için soru-cevap yönteminin sık sık kullanılması   ayrıca  başarılı öğrencilerin başarılı olduğu anda ödüllendirilmesi kararlaştırıldı
  şunları  ekledi:”Öğrencilerin kaynak kitaplar getirmeleri yönünde çalışmalar yapılacaktır. Dengeli ve yeterli beslenme alışkanlığı kazandırılması için çalışmalar yapılacaktır.”


9)   …. Sağlık Bilgisi  dersindeki    başarının artırılabilmesi için konuların işlenmesinde Beden Eğitimi öğretmeni ile işbirliğine gidileceğini belirtti.
Sağlık hizmetlerinden yararlanma konusunda, sağlık ocağı doktorlarından,
Ağız ve diş sağlığı konusunda, ilçemizdeki diş hekimlerinden,
-Sağlık dersi konularında, doğal afetlerin ruh sağlığına etkileri konusu işlenirken, Sivil savunma ilçe müdürlüğünden   yaralanılacağı  belirtildi
       Öğrencilerin başarılarını arttırmak için;
a)Öğrencilere planlı çalışma alışkanlığı kazandırılacak
b)Öğrencileri derse adapte edebilmek için, bir önceki yılın konularını özetleyici nitelikte açıklamalar yapılacak.
c)Özel görüşmeler yapılarak, başarısız öğrencilerin başarısızlık nedenleri tespit edilecek
d)Derse hazırlıklı gelmeleri sağlanacak
e)Öğrenciye disiplinli ve planlı çalışma alışkanlığı kazandırmak amacı ile günlük ödevler verilecek.
f)Derslerde her konunun günlük hayatla bağlantısı kurularak konuların akılda kalma olasılığı yükseltilecek
Bazı öğrencilerin okula uyumları biraz geç olduğu  gözlenmiştir. Öğrencilerin konuları tekrar etmede ve   uygulamada  eksikleri  olduğu  göz önüne  mutlaka  alınmalıdır.

 Genel olarak  geçen  yıllarda  başarı  oranının   yeterli  olduğu  gözlenmiştir.Güncel  hayatla  bağlantılı  olarak  basit,kolay  anlaşılır  anlatımın   önemli  olduğu  hatırlatıldı.Sağlık  bilgisi  dersinin   amacının  belirlenmesinin   başarıyı  artırmada  önemli  etken  olduğu  belirtildi.Bu  doğrultuda    sağlık  bilgisinin  amacı  şöyle  belirtildi.



Sağlık Bilgisi: Sağlık eğitimi davranış değişikliğini amaçlar . Sağlığı geliştirmeye yönelik olarak :
  -Bireylerin gönüllü uyumu ile birlikte davranmaya yatkınlığını arttırmayı planlar
  -Etkin bir sağlık eğitimi , düşünce ve kavramada değişiklik yapmayı , davranış ve yaşam birliği değişikliğini amaçlar.
  -Bireysel olarak  ve toplum sağlığını olumlu yönde geliştirmek için bilinmesi ve yapılması gerekenleri bilgi, tutum ve davranış haline getirmeyi ilke edinir.

10) Genel  olarak  SAĞLIK   BİLGİSİ  dersinin   konusu  itibariyle  kolay  ve  rahat  anlaşılabilir  bir  ders   olduğu  hatırlatıldı. Bunun  öğrenci  ders işleme  ve  anlamada   sağladığı  kolaylıklar    dile  getirildi.Ancak  yine de az  da  olsa   bazı  öğrencilerin uyumsuz  davranışlar  gösterebildiği  konusuna  değinildi.Sınıflarda düzeni bozan ve başarısız öğrencilerle önce teke tek görüşülmesi ve özel olarak ilgilenilmesi, velileri ile görüşmeler yapılması kararlaştırıldı. Öğrencilerin öğretmenlerle ve arkadaşları ile olan davranışlarında örnek olması gerektiğini ve bu olumlu davranışların başarılarını arttıracağı da belirtildi.Her  sınıfta  uyumsuz  öğrencilerin olabileceği   belirtilerek , sabır  ve  seviyelerine  inmekle  bu  öğrencilerin kazanılabileceği  konusunda  birleşildi. Ayrıca  öğrencilerin  ailevi  problemlerinin de  göz önünde  bulundurulmasına  karar verildi.

11) 2010-2011  Eğitim-Öğretim dönemi 2.kanaat döneminin başarılı ve sağlıklı   geçmesi   dileğiyle toplantıya son verildi





                       GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİNDE ALINAN KARARLAR

1)  Atatürk   ilke  ve  İnkılaplarına   yer  verilmesi  belirtilerek;           
             18  MART  ÇANAKKALE  ZAFERİ  
            19  MAYIS   ATATÜRK’ Ü  ANMA  VE   GENÇLİK  VE  SPOR  BAYRAMI    kutlamalarına   gerekli  önemin  verilmesi  gerektiği  kararlaştırıldı

2)      Öğrencilerin dersler mutlaka hazırlıklı gelmeleri sağlanıp derste sorular sorularak, bunun tespit edilip değerlendirilmesine  ;  ayrıca  konular  anlatılırken  seviyelerine  uygun  olarak  en  basit  şekilde  anlatılmasına   karar   verildi.Konuların  günlük    hayattan  olması  itibariyle  öğrencilerin  zorlanmayacağı    konusunda  birleşildi.

3 ) Öğrencileri sınıfta aktif kılabilmek için sık sık soru-cevap yöntemi kullanılacak ve anında değerlendirilecektir.Konuların  güncelliğinden  mutlaka  yararlanılacaktır.
   
4)  Sorunlu öğrenciler ( başarı ve davranış yönünden ) teke tek görüşülüp gerektiğinde velisi ile görüşülecektir.Okulumuz  rehberlik  servisinden   bu  konuda  yardım  alınacaktır.Öğrenci  davranış   ve  başarı  durumu  değerlendirilirken    çevre  ve   aile  durumu  da  mutlaka  göz  önüne  alınacaktır.


                                                                                                                        
Biyoloji Öğretmeni                                                                                       Okul Md.



UYGUNDUR

                                                                              /02/2011


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder