Bu Blogda Ara

3 Mart 2012 Cumartesi

BİYOLOJİ DERSİ İLBAP ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞI


          



ABDURRAHMAN   ALAETTİNOĞLU    LİSESİ
2010/2011  EĞİTİM  ÖĞRETİM   YILI
BİYOLOJİ    DERSİ
İLBAP
ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞIDIR

 

 

ZÜMRE TARİHİ:  …/…/.2010
ZÜMREYE KATILANLAR:     (OKUL MÜDÜRÜ)
                                                      (BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ)



          2010-2011 Eğitim öğretim yılı I. dönem Biyoloji dersi  İLBAP projesi kapsamında öğrenci başarısını artırıcı tedbirler Okul Müdürü …  başkanlığında Biyoloji öğretmeni … katılımıyla toplandı. Aşağıdaki gündem maddeleri belirlendi

GÜNDEM MADDELERİ              :

  1. Açılış ve yoklama

  1. Öğrenci başarılarının gözlenmesi alınacak tedbirler

  1. Görülen eksiklerin rapor edilmesi



                                      GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1.      Yapılan yoklamada biyoloji Öğretmeni … ve Okul müdürü … nın hazır olduğu görüldü. Biyoloji dersinde yaşanan sorunların tartışıldığı ve öğrenci başarısını arttırıcı tedbirlerin alınması amacıyla yapılan toplantıda Nadire Uyar Biyoloji dersinin amacını anlattı. Öğrencilerin başarılı olabilmesinde, öncelikle çalışma ve öğrenme isteği olması önemli.  Alt yapının farkı ve çok iyi olması gerektiği ortaya çıkıyor. Burada her öğrencinin ilgi ve kapasitesi yeteneklerini de göz ardı etmemek gerekir dedi. Ayrıca derslerde sürekli ders işlemek öğrenciyi sıkıyor.  Dikkatleri, ilgileri dağılıyor.  Zaman zaman sohbetler yapmak,   bilimsel gelişmelerden bilim dergilerini sınıfa getirip okuyarak bunu sağlayabiliriz.  Başarısız öğrencilerle özel görüşmeler yapmalıyız. Öğretimde verimi yükseltebilmek ve öğrencilerin ilgilerini çekebilmek için her sınıfta biyoloji ürün dosyası hazırlanması sağlanabilir. Öğrencilerin getirdiği bilim, biyoloji, sağlık ile ilgili haber, yazı ve resimler sınıflardaki panolara asıldıktan sonra bu dosyaya konarak bir arşiv hazırlanmış olur. Öğrencilerin devamsızlık yapmaları da başarısızlıklarında bir etken olabilmektedir dedi.
. Okul  Müdürü  … ; Öğrencilerin yeterli okuma alışkanlığı olmaması da başarılı olmalarını engelliyor. Hızlı ve akıcı okuma  yapabilmeleri gerekir. Deneme sınavlarında başarı sağlayan öğrencilerin bu sonuçlarının  sözlü notu olarak değerlendirilebileceğinin söylenmesi etkili olabilir  diyerek  düşüncelerini  dile  getirdi
Başarısız öğrencilerin durumlarının  düzeltmeleri için aşağıdaki  kararlar alınmıştır:

a.       Başarısız öğrenciler izlemeye alınacak, ders içinde bu öğrencilere devamlı sorular sorularak derslere hazırlıklı gelmeleri sağlanacaktır.

b.      Başarısız öğrencilerin devam devamsızlık durumları incelenecek, derse gelmedikleri günlere ait konu eksikliklerini tamamlayıp tamamlamadıkları kontrol edilecektir.

c.       Konularla ilgili dökümanlar hazırlanarak projeksiyon cihazında gösterilecek ve derslerin görsel olarak işlenmesi sağlanacaktır.

d.      Doğru cevaplar verdiklerinde överek, teşvik ederek, gerektiğinde iyi sözlü notları vererek derslere olan ilgileri arttırılacaktır.

e.       Ders işlenirken öğrencilerin birbirlerine soru sormaları ve böylece daha aktif olmaları sağlanacaktır.


f.       Derslere tüm öğrencilerin hazırlıklı gelmelerini sağlamak amacıyla kitaplardaki hazırlık çalışmalarını önceden ödev vererek defterlerine cevaplamaları istenecek, dersin başında bu sorular yöneltilerek gerekli kontroller yapılacaktır.

g.      Biyoloji   dersine nasıl çalışmaları gerektiği ile ilgili bilgiler verilecek, gerekirse   öğrencilere fotokopi çektirilerek dağıtılacaktır

h.      Konular işlendikten sonra o konuyla ilgili   test soruları çözülecektir.

i.        Başarıyı arttırıcı en önemli etkenin öğrencinin öğretmeni ve dersi sevmesi olduğu unutulmayarak, öğrenci ile öğretmen arasındaki sevgi ve saygı bağının kurulmasına çalışılacaktır.

j.        Üniversite sınavına girecek ve başarılı olabilecek öğrencilerle birebir  görüşülerek  test çözmelerine yardımcı olunacaktır.

k.      Öğrencilerin mümkün olduğu kadar bilimsel yayınları takip etmeleri sağlanacak ve okuma alışkanlığı kazandırılacaktır.

l.         Sınıflarda bilim, biyoloji, sağlık ile ilgili haber, yazı ve resimlerin sınıflardaki  panolara asılıp incelendikten sonra, ürün dosyasına konulması sağlanacaktır.

     Ders kitaplarının yanında çeşitli konu anlatımlı kitaplar, soru bankaları, yaprak testlerden öğrenciler yararlanabilir. Ayrıca konuların daha iyi kavranması için konu fotokopileri verebiliriz.. Laboratuar çalışmalarında mevcut araç ve gereçlerle uygun olan deneylerin yapılması öğrencinin ilgisini çekecektir.  Sınıfların temizliğine de dikkat etmemiz,  kitap, defter, çanta  gibi  araç gereçlerini temiz kullanmaları, tertip ve düzene dikkat etmeleri,  kitap ve defterlerini kaplamaları,  saygılı olma gibi konularda açıklamalarda bulunarak  eğitimlerini de sağlamamız gerekir  dedi.
               Temizlik konusunda daha titiz olup öğrencilerin bu konuda duyarlı olmalarını sağlamalıyız.  Sınıf  temizliği için nöbetçi öğrenci uygulaması yapabiliriz. Ayrıca  her  ayın  temiz  sınıfı seçilerek  de  rekabeti  artırabiliriz   diyerek  düşüncelerini  dile  getirdi.
      
 Diğer Zümre Öğretmenleri ile yapılacak işbirliği;

Edebiyat Dersi Öğretmeni ile her konuda,güzel konuşma ve yazma alışkanlığının kazandırılması   amacıyla işbirliği yapılacaktır.

Kimya dersi öğretmeni ile, 9.Sınıflarda inorganik bileşikler ve kimyasal bağlar, organik bileşikler ester  bağı, glikozit bağı, zayıf hidrojen bağları konularında işbirliği yapılacaktır.

T.C İnkılap Dersi Öğretmeni ile Milli Bayramlarımızın haftalarında bunların önemi konusunda bilgi vermesi istenerek işbirliği yapılacaktır.

10 ve 12. sınıflarda fotosentez konusunda Fizik dersi öğretmeni ile işbirliği yapılacaktır.

Matematik dersi öğretmeni ile 11 ve 12. sınıflarda kalıtım konusunda olasılık hesaplamaları ile ilgili bilgi vermesi istenerek,işbirliği yapılacaktır.
Coğrafya öğretmeni ile ekoloji konularında işbirliği yapılacaktır



     
 Biyoloji dersinde öğrenci başarısını artırmak için şu tedbirler alınmalıdır:
1:Öğrencinin ve okulun yapısına uygun konu anlatımının sağlanması,müfredata uygun biçimde konuların hafifleştirilmesi.
2.Öğrenci başarısını artırmak için şube öğretmenler kurulunun belli dönemlerde bir toplanması ve varsa problemli öğrencilerin tek tek değerlendirilmesi yararlı olacaktır.
3.Öğrencilerin güncel olay ve gelişmelere biyoloji gözüyle bakmaları sağlanacaktır.
4.Öğrencilere bilgiyi kullanma ve seçme özgürlüğünü sağlayıcı,değer oluşturucu tutum geliştirmeleri sağlanmalıdır.
5.Etkili bir biyoloji öğretimi için diğer branşlarla iş birliği sağlanmalıdır.
6:Biyoloji öğretim programı amaçları yeniden gözden geçirilmeli,öğretimi yapılacak olan alanın getiriliği yenilikler toplumun ve bireyin bu alan öğretiminden neler beklediği göz önünde tutularak bu konudaki ihtiyaçları göz önünde bulundurmalıdır.
7:Öğrencilerin biyoloji dersine karşı olumsuz tutumlarının sebepleri araştırılarak çözüm yolu araştırılmalıdır.
8:Biyoloji öğretmenlerinin alanlarıyla ilgili bilimsel eserlere ulaşabilmelerinde yöneticiler tarafından kolaylık sağlanmalıdır.
9:Okul kütüphaneleri biyoloji dersini destekleyen yardımcı kaynaklar bakımından zenginleştirilmelidir.
10:Mesleğe yeni başlayan öğretmenler yöneticiler tarafından daha çok desteklenmelidir.
11:Okul içi zümrelerin düzenli olarak yapılması önceden belirlenen gündemlerle toplanmalı,alınan kararlar okul idaresinde takip edilmelidir.
12:Öğretmenler gelişmeleri yakından takip etmeli ve bunları derse aktarabilmelidir.
13:Öğrencilerin derse karşı ilgisinin artırılması için günlük yaşamdan örnekler  sınıfta tartışılmalı ve değerlendirilmelidir.
14:Öğrencilerle konuşurken “sen” dili yerine “ben” dili konuşulmalıdır.
15:Konu sonlarında tarama testleri uygulanmalı,konu ile ilgili eksiklikler giderilmelidir.
16:Latince terimlerin çokluğu sebebiyle bu terimler sık sık tekrar edilerek öğrenilmesi sağlanılmalıdır.
17:YGS-LYS başarısı için öğrencilere ders sonunda konu ile ilgili sorular çözdürülmeli,çok soru sorulan konular üzerinde daha sık durulmalıdır.
18:Lise son müfredatı daha çok LYS ye yönelik olmalıdır.


ÜST  MAKAMLARA İLETİLMESİ GEREKEN KONULAR

1-Programın amaçları hem birey hem toplum ihtiyaçlarına karşılık vermelidir.
2-Özellikle bazı sınıflarda programın biyoloji öğretmenlerinin beklentilerini karşılamada yetersiz olduğu düşünülmektedir.Bu yüzden konuların günlük yaşamla ilişkilendirilmesi sağlanmalıdır.
3-Programda yer alan deneylerin yapılabilmesi zor olduğu (ders saatinin az olması)sebebiyle ders saati artırılmalı veya müfredat düzenlenmelidir.
4-Biyoloji öğretimi için ayrılan ders saatleri 9.sınıflar için 3,10 ve 11ler için ise 4 saat olarak düzenlenmelidir.Böylece konu sonlarında test çözmeye zaman yaratılmış olur.


Okul Müdürü     Dilek ve temenniler bölümünde  İLBAP projesi kapsamında öğrencilerin daha başarılı olacağı inancığıyla toplantıyı sona erdirdi




   ...                                                                                                               UYGUNDUR
BİYOLOJİ  ÖĞRETMENİ                                                                             
                                                                                                                     OKUL  MÜDÜRÜ.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder