ABDURRAHMAN
ALAETTİNOĞLU LİSESİ
2010/2011 EĞİTİM ÖĞRETİM
YILI
BİYOLOJİ DERSİ
İLBAP
ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞIDIR
ZÜMRE TARİHİ: …/…/.2010
ZÜMREYE KATILANLAR: … (OKUL
MÜDÜRÜ)
… (BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ)
2010-2011
Eğitim öğretim yılı I. dönem Biyoloji dersi
İLBAP projesi kapsamında öğrenci başarısını artırıcı tedbirler Okul
Müdürü … başkanlığında Biyoloji öğretmeni … katılımıyla
toplandı. Aşağıdaki gündem maddeleri
belirlendi
GÜNDEM MADDELERİ :
- Açılış ve yoklama
- Öğrenci başarılarının gözlenmesi alınacak tedbirler
- Görülen eksiklerin rapor edilmesi
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1.
Yapılan yoklamada biyoloji Öğretmeni … ve Okul müdürü …
nın hazır olduğu görüldü. Biyoloji dersinde yaşanan sorunların tartışıldığı ve
öğrenci başarısını arttırıcı tedbirlerin alınması amacıyla yapılan toplantıda
Nadire Uyar Biyoloji dersinin amacını anlattı. Öğrencilerin başarılı
olabilmesinde, öncelikle çalışma ve öğrenme isteği olması önemli. Alt yapının farkı ve çok iyi olması gerektiği
ortaya çıkıyor. Burada her öğrencinin ilgi ve kapasitesi yeteneklerini de göz ardı
etmemek gerekir dedi. Ayrıca derslerde sürekli ders işlemek öğrenciyi
sıkıyor. Dikkatleri, ilgileri
dağılıyor. Zaman zaman sohbetler
yapmak, bilimsel gelişmelerden bilim
dergilerini sınıfa getirip okuyarak bunu sağlayabiliriz. Başarısız öğrencilerle özel görüşmeler yapmalıyız.
Öğretimde verimi yükseltebilmek ve öğrencilerin ilgilerini çekebilmek için her
sınıfta biyoloji ürün dosyası hazırlanması sağlanabilir. Öğrencilerin getirdiği
bilim, biyoloji, sağlık ile ilgili haber, yazı ve resimler sınıflardaki
panolara asıldıktan sonra bu dosyaya konarak bir arşiv hazırlanmış olur.
Öğrencilerin devamsızlık yapmaları da başarısızlıklarında bir etken
olabilmektedir dedi.
.
Okul Müdürü … ; Öğrencilerin yeterli okuma alışkanlığı
olmaması da başarılı olmalarını engelliyor. Hızlı ve akıcı okuma yapabilmeleri gerekir. Deneme sınavlarında
başarı sağlayan öğrencilerin bu sonuçlarının
sözlü notu olarak değerlendirilebileceğinin söylenmesi etkili
olabilir diyerek düşüncelerini
dile getirdi
Başarısız
öğrencilerin durumlarının düzeltmeleri
için aşağıdaki kararlar alınmıştır:
a.
Başarısız öğrenciler izlemeye alınacak, ders içinde bu
öğrencilere devamlı sorular sorularak derslere hazırlıklı gelmeleri
sağlanacaktır.
b.
Başarısız öğrencilerin devam devamsızlık durumları
incelenecek, derse gelmedikleri günlere ait konu eksikliklerini tamamlayıp
tamamlamadıkları kontrol edilecektir.
c.
Konularla ilgili dökümanlar hazırlanarak projeksiyon
cihazında gösterilecek ve derslerin görsel olarak işlenmesi sağlanacaktır.
d.
Doğru cevaplar verdiklerinde överek, teşvik ederek,
gerektiğinde iyi sözlü notları vererek derslere olan ilgileri arttırılacaktır.
e.
Ders işlenirken öğrencilerin birbirlerine soru
sormaları ve böylece daha aktif olmaları sağlanacaktır.
f.
Derslere tüm öğrencilerin hazırlıklı gelmelerini
sağlamak amacıyla kitaplardaki hazırlık çalışmalarını önceden ödev vererek
defterlerine cevaplamaları istenecek, dersin başında bu sorular yöneltilerek
gerekli kontroller yapılacaktır.
g.
Biyoloji
dersine nasıl çalışmaları gerektiği ile ilgili bilgiler verilecek,
gerekirse öğrencilere fotokopi
çektirilerek dağıtılacaktır
h.
Konular işlendikten sonra o konuyla ilgili test soruları çözülecektir.
i.
Başarıyı arttırıcı en önemli etkenin öğrencinin
öğretmeni ve dersi sevmesi olduğu unutulmayarak, öğrenci ile öğretmen
arasındaki sevgi ve saygı bağının kurulmasına çalışılacaktır.
j.
Üniversite sınavına girecek ve başarılı olabilecek
öğrencilerle birebir görüşülerek test çözmelerine yardımcı olunacaktır.
k.
Öğrencilerin mümkün olduğu kadar bilimsel yayınları
takip etmeleri sağlanacak ve okuma alışkanlığı kazandırılacaktır.
l.
Sınıflarda
bilim, biyoloji, sağlık ile ilgili haber, yazı ve resimlerin sınıflardaki panolara asılıp incelendikten sonra, ürün
dosyasına konulması sağlanacaktır.
… Ders
kitaplarının yanında çeşitli konu anlatımlı kitaplar, soru bankaları, yaprak
testlerden öğrenciler yararlanabilir. Ayrıca konuların daha iyi kavranması için
konu fotokopileri verebiliriz.. Laboratuar çalışmalarında mevcut araç ve
gereçlerle uygun olan deneylerin yapılması öğrencinin ilgisini çekecektir. Sınıfların temizliğine de dikkat
etmemiz, kitap, defter, çanta gibi
araç gereçlerini temiz kullanmaları, tertip ve düzene dikkat
etmeleri, kitap ve defterlerini
kaplamaları, saygılı olma gibi konularda
açıklamalarda bulunarak eğitimlerini de
sağlamamız gerekir dedi.
…
Temizlik konusunda daha titiz olup
öğrencilerin bu konuda duyarlı olmalarını sağlamalıyız. Sınıf
temizliği için nöbetçi öğrenci uygulaması yapabiliriz. Ayrıca her
ayın temiz sınıfı seçilerek de
rekabeti artırabiliriz diyerek
düşüncelerini dile getirdi.
Diğer Zümre Öğretmenleri ile yapılacak
işbirliği;
Edebiyat Dersi Öğretmeni
ile her konuda,güzel konuşma ve yazma alışkanlığının kazandırılması amacıyla işbirliği yapılacaktır.
Kimya dersi öğretmeni ile,
9.Sınıflarda inorganik bileşikler ve kimyasal bağlar, organik bileşikler
ester bağı, glikozit bağı, zayıf
hidrojen bağları konularında işbirliği yapılacaktır.
T.C İnkılap Dersi Öğretmeni
ile Milli Bayramlarımızın haftalarında bunların önemi konusunda bilgi vermesi
istenerek işbirliği yapılacaktır.
10 ve 12. sınıflarda
fotosentez konusunda Fizik dersi öğretmeni ile işbirliği yapılacaktır.
Matematik dersi öğretmeni
ile 11 ve 12. sınıflarda kalıtım konusunda olasılık hesaplamaları ile ilgili
bilgi vermesi istenerek,işbirliği yapılacaktır.
Coğrafya öğretmeni ile ekoloji konularında
işbirliği yapılacaktır
Biyoloji dersinde öğrenci başarısını
artırmak için şu tedbirler alınmalıdır:
1:Öğrencinin ve okulun yapısına uygun konu
anlatımının sağlanması,müfredata uygun biçimde konuların hafifleştirilmesi.
2.Öğrenci başarısını artırmak için şube
öğretmenler kurulunun belli dönemlerde bir toplanması ve varsa problemli
öğrencilerin tek tek değerlendirilmesi yararlı olacaktır.
3.Öğrencilerin güncel olay ve gelişmelere biyoloji
gözüyle bakmaları sağlanacaktır.
4.Öğrencilere bilgiyi kullanma ve seçme
özgürlüğünü sağlayıcı,değer oluşturucu tutum geliştirmeleri sağlanmalıdır.
5.Etkili bir biyoloji öğretimi için diğer
branşlarla iş birliği sağlanmalıdır.
6:Biyoloji öğretim programı amaçları yeniden
gözden geçirilmeli,öğretimi yapılacak olan alanın getiriliği yenilikler
toplumun ve bireyin bu alan öğretiminden neler beklediği göz önünde tutularak
bu konudaki ihtiyaçları göz önünde bulundurmalıdır.
7:Öğrencilerin biyoloji dersine karşı olumsuz
tutumlarının sebepleri araştırılarak çözüm yolu araştırılmalıdır.
8:Biyoloji öğretmenlerinin alanlarıyla ilgili
bilimsel eserlere ulaşabilmelerinde yöneticiler tarafından kolaylık
sağlanmalıdır.
9:Okul kütüphaneleri biyoloji dersini destekleyen
yardımcı kaynaklar bakımından zenginleştirilmelidir.
10:Mesleğe yeni başlayan öğretmenler yöneticiler
tarafından daha çok desteklenmelidir.
11:Okul içi zümrelerin düzenli olarak yapılması
önceden belirlenen gündemlerle toplanmalı,alınan kararlar okul idaresinde takip
edilmelidir.
12:Öğretmenler gelişmeleri yakından takip etmeli
ve bunları derse aktarabilmelidir.
13:Öğrencilerin derse karşı ilgisinin artırılması
için günlük yaşamdan örnekler sınıfta
tartışılmalı ve değerlendirilmelidir.
14:Öğrencilerle konuşurken “sen” dili yerine “ben”
dili konuşulmalıdır.
15:Konu sonlarında tarama testleri
uygulanmalı,konu ile ilgili eksiklikler giderilmelidir.
16:Latince terimlerin çokluğu sebebiyle bu
terimler sık sık tekrar edilerek öğrenilmesi sağlanılmalıdır.
17:YGS-LYS başarısı için öğrencilere ders sonunda
konu ile ilgili sorular çözdürülmeli,çok soru sorulan konular üzerinde daha sık
durulmalıdır.
18:Lise son müfredatı daha çok LYS ye yönelik
olmalıdır.
ÜST
MAKAMLARA İLETİLMESİ GEREKEN KONULAR
1-Programın amaçları hem birey hem toplum
ihtiyaçlarına karşılık vermelidir.
2-Özellikle bazı sınıflarda programın biyoloji
öğretmenlerinin beklentilerini karşılamada yetersiz olduğu düşünülmektedir.Bu
yüzden konuların günlük yaşamla ilişkilendirilmesi sağlanmalıdır.
3-Programda yer alan deneylerin yapılabilmesi zor
olduğu (ders saatinin az olması)sebebiyle ders saati artırılmalı veya müfredat
düzenlenmelidir.
4-Biyoloji öğretimi için ayrılan ders saatleri 9.sınıflar
için 3,10 ve 11ler için ise 4 saat olarak düzenlenmelidir.Böylece konu
sonlarında test çözmeye zaman yaratılmış olur.
Okul Müdürü … “Dilek ve temenniler bölümünde İLBAP projesi kapsamında öğrencilerin daha
başarılı olacağı inancığıyla toplantıyı sona erdirdi
...
UYGUNDUR
BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ
…
OKUL MÜDÜRÜ.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder