ABDURRAHMAN ALAETTİNOGLU LİSESİ II. DÖNEM
BİYOLOJİ DERSİ
ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTISI TUTANAĞIDIR.
Toplantı Tarihi: 21/02/2011
Toplantı Yeri: Öğretmenler odası
Toplantı No: 2
Toplantıya katılanlar: Okul
Müdürü: ...
Biyoloji ögretmeni: ...
2010–2011 Öğretim yılı II. Dönem Biyoloji Dersi
Zümre toplantısı21/02/2011tarih saat 15.30
da Biyoloji Öğretmeni ...
başkanlığında toplanılmış, aşağıdaki gündem maddelerini belirleyerek, karara bağlanmıştır.
GÜNDEM MADDELERİ :
- Açılış ve Yoklama
- Türk Milli Eğitiminin Özel ve Genel Amaçları ile Ortaöğretim Programındaki Amaçların İncelenmesi
- I. Dönem Zümre Öğretmenler Toplantısında alınan kararların genel olarak gözden geçirilmesi, Dönemin öğrencilerin başarı durumlarının – öğrenci davranış değişikliklerinin değerlendirilmesi; başarısızlık sebeplerinin araştırılması ve başarının yükseltilmesi yönünde gerekli görüşmelerin yapılması
- Yıllık planların gözden geçirilmesi,
- Müfredatların işlenmesinde diğer zümre öğretmenleri ile yapılacak iş birliğinin belirlenmesi,
- Sınav yönergenin okunması ve incelenmesi,
- Yazılı ve Sözlü yoklamalarının yapılış şekli, sayısı ve zamanlarının belirlenmesi,
- Ödevlerin verilmesi, yapımı ve toplanmasında dikkat edilecek hususlar
- Gezi ve Gözlemlerin tespiti ve takvime bağlanması
- Konuların işlenişinde kullanılacak yöntem ve tekniklerin gözden geçirilmesi,
- Laboratuar kullanım esaslarının gözden geçirilmesi,
- Başarı durumlarının değerlendirilmesi ve başarıyı artırıcı önlemlerin gözden geçirilmesi,
- İşlenen konuların Atatürk ilke ve İnkılâpları ile ilgilerinin nasıl olması gerektiğinin belirlenmesi
- (Ortaöğretim 2488 S.T.D.) belirlenmesi,
- Dilek ve Temenniler – Kapanış.
K A R A R L A
R :
1.
Açılış ve Yoklama
Zümre başkanı … ;2010-2011 Eğitim-Öğretim
yılında II. Dönem Biyoloji dersi Zümre
öğretmenleri toplantısına hoş geldiniz.Bu dönemin ülkemize ,öğrenci ve
öğretmenlerimize başarı ve mutluluk getirmesini dilerim, diyerek toplantıyı açtı..Yapılan yoklamada :...’ın hazır olduğu görüldü.
2.
Türk Milli Eğitiminin Özel ve
Genel Amaçları ile Ortaöğretim Programındaki Amaçların İncelenmesi
… tarafından 1739 sayılı Milli Eğitim Temel
Kanunu’ nun 2. ve 10. maddeleri, orta öğretimin görev ve amaçları ile Biyoloji
dersinin genel amaç ve ilkelerini okundu, amaçlar incelendi.
Madde 2 - Türk Milli Eğitiminin genel amacı, Türk Milletinin bütün fertlerini, Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek; Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek; İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak; Böylece bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.
Madde 10 - Eğitim sistemimizin her derece ve türü ile ilgili ders programlarının hazırlanıp uygulanmasında ve her türlü eğitim faaliyetlerinde Atatürk inkılâp ve ilkeleri ve Anayasada ifadesini bulmuş olan Atatürk milliyetçiliği temel olarak alınır. Milli ahlak ve milli kültürün bozulup yozlaşmadan kendimize has şekli ile evrensel kültür içinde korunup geliştirilmesine ve öğretilmesine önem verilir. Milli birlik ve bütünlüğün temel unsurlarından biri olarak Türk dilinin, eğitimin her kademesinde, özellikleri bozulmadan ve aşırılığa kaçılmadan öğretilmesine önem verilir; çağdaş eğitim ve bilim dili halinde zenginleşmesine çalışılır ve bu maksatla Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu ile işbirliği yapılarak Mili Eğitim Bakanlığınca gereken tedbirler alınır.
Orta Öğretimin amaç ve görevleri, Milli Eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak,
I – Bütün öğrencilere ortaöğretim seviyesinde asgari ortak bir genel kültür vermek suretiyle onlara kişi ve toplum sorunlarını tanıtmak, çözüm yollarını aramak ve yurdun iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunmak bilincini ve gücünü kazandırmak,
II – Öğrencileri, çeşitli program ve okullarla ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde ve doğrultusunda yüksek öğretime yâda hem mesleğe hem de yüksek öğretime yâda hayata ve iş alanlarına hazırlamaktır. Bu görevler yerine getirilirken öğrencilerin istekleri ve kabiliyetleri ile toplum ihtiyaçları arasında denge sağlanır.
Biyoloji dersinin genel hedefleri; öğrencinin: -Canlıların temel yapısını kavraması, -Çevreyi tanıması ve koruması, çevrenin insan yaşamındaki önemini anlaması, - Ülkemizin Biyolojik zenginliklerini tanıyarak çevre bilinci ile doğru kullanabilmesi, - Sağlıklı yaşama bilinci kazanması, - Hayatı boyunca karşılaştığı sorunların çözümlerine bilimsel yöntemle yaklaşabilmesi ve bilimsel düşünebilmesi, - Türkiye’nin karşılaştığı biyolojik sorunlara çözüm önerilerinde bulunması, - Edindiği bilgilerin günlük yaşamla bağlantısını kurabilmesi, temel alınan ilkelerdir. Biyoloji, en hızlı gelişen ve insan yaşamına ait en yeni bilgileri günü gününe sunan bir bilim dalıdır. Biyolojide evrensel gelişmeler genç beyinlere aktarılabildiği ölçüde bireyler, gelecekte başarılı ve mutlu olabileceklerdir.
...: Bu temel bilgilerin zaman zaman okunmasının çok önem taşıdığını belirterek Arkadaşlar, bizlerin bu kanun ve ilkeler doğrultusunda elimizden gelen her türlü fedakarlığı yapacağına bunun da ,öğrencilere ,velilere ve milletimize yarar getirecek şekilde karşılık bulacağından eminim,dedi.
3.
I. Dönem Zümre Öğretmenler
Toplantısında alınan kararların genel olarak gözden geçirilmesi, Dönemin
öğrencilerin başarı durumlarının – öğrenci davranış değişikliklerinin
değerlendirilmesi; başarısızlık sebeblerinin araştırılması ve başarının yükseltilmesi
yönünde gerekli görüşmelerin yapılması
Bir önceki zümre
tutanakları … tarafından okunarak bir önceki zümre kararlarına
uyulduğunu belirtti. Tüm sınıflarda I. Dönemin yıllık planlara uygun olarak
tamamlandığı ve yapılan zümre toplantılarında belirlenen laboratuvar
çalışmalarının yapıldığı görüldü. Bu pratik çalışmaların öğrenmeyi daha kolay
hale getirdiği ve ders başarısını arttırdığı saptandı.
I. Döneme göre sınıf
başarılarının durumu:
9.Sınıf
Biyoloji
9-A % 64
9-B % 67
9-C % 46
10.Sınıf
Biyoloji 11.Sınıf
Biyoloji 12.Sınıf Biyoloji
10- A % 88
11-. A % 100
12-.
A %100
10-. C % 85
9- C sınıflarında ise, istenen başarıya
ulaşılamamıştır. Başarının düşük olduğu görülmüştür.
10. sınıflarda,
istenen düzeyde başarı gerçekleşmiştir.
11. ve 12. sınıflarda;
başarı oldukça iyidir. İstenen başarıya ulaşılmıştır.
Başarısızlık nedenleri konusunda;
… ,”Lise
I.sınıflarda başarısızlığın önemli nedenleri; sorumluluk duygusunun
gelişmemesi, ders araç-gereçlerinin tam olmaması, konuların tekrar edilmemesi
ve hazırlıksız gelinmesi.”dedi.Öğrenci seviyelerinin düşük olması, kitap okuma
alışkanlıkları olmadığı için okuma, yazma, anlama, algılama konularındaki
eksikliklerinin olmasıdır.”dedi.
Ayrıca ”10. sınıflarındaki bazı öğrencilerin
yanlış bölüm seçmeleri, ileriye dönük hedeflerinin olmaması, sınıf geçme adına
çalışmaları başarıyı düşürmektedir.”dedi.12
lerde bazı öğrencilerde ise
yanlış bölüm seçimi, öğrencilerin hedefsiz ve amaçsız olması, sınav
kaygısı, düzensiz çalışmaları, dershane ile okulu birlikte yürütememeleri,
ailevi sorunları, yaşları gereği duygusal eğilimleri başarılarını olumsuz
etkilemektedir.”diye ekledi.
…: Özellikle öğrencilerin
gelişimlerine olumlu etkide bulunması nedeniyle derse hazırlıklı geldiklerinde
onlara fırsat vererek toplum karşısında konuşma alışkanlığı kazandırmak,planlı
hareket edebilmelerini teşvik edebilmek için bu davranışlarını notla ödüllendirmek diğer öğrencileri de
özendiriyor dedi.
4.
Yıllık planların gözden
geçirilmesi,
Zümre başkanı … Ağustos 2003
de yayınlanan 2551 sayılı T.D yönergesinde Eğitim ve öğretim çalışmalarının
planlı bir biçimde yürütülmesine ilişkin usul ve esasları bir önceki zümredeki belirtildiği gibidir,
ünitelendirilmiş yıllık plan ve ders
planlar, eğitim hedeflerine ulaşmada yer alan etkinlikler de uygulamadan doğan
eksiklikler var mı? Planlarda yer alan hedefler, davranışlar konularında görüşü
olan, eklemesini gerektiren özel hususlar var mı? dedi.
…:
Öğretme, öğrenme yöntem ve teknikleri konulara göre belirlenmiştir kullanılan
eğitim teknolojileri, araç-gereçler açıktır. Bunu 2551 sayılı T.D de belirtilen
formata göre yaptık dedi.
Ayrıca ders planları belli bir ders için: birden çok
ders saatinde işlenecek konuların planlanması; daha önce uygulanan 2485 STD.de
verilen esaslara göre yapılmıştır, ders
kitaplarında da bu açıklamalar var dedi ve birinci dönemde de buna uyulduğunu
söyledi.
5.
Müfredatların işlenmesinde
diğer zümre öğretmenleri ile yapılacak iş birliğinin belirlenmesi,
Diğer zümre öğretmenleri ile
işbirliği konusunda ... söz
alarak; Bu konuda bir önceki zümre tutanaklarında belirtildiği gibi konular
işlenmeden önce diğer öğretmenlerle görüşmeler yapılıyor ve öğrencinin hazır
bulunuşluğuna gereken özeni gösteriyoruz. Bu dönemdeki uygulamalarımızı da
bağlar, dedi.
Diğer
zümre öğretmenleriyle işbirliği yapılacaktır.
a. 9. sınıflarda
Hücre,
Organizma ve Metabolizma ünitesi içerisindeki İnorganik ve Organik Bileşikler
konuları işlenirken Kimya zümresi ile,
b. 10. Sınıflarda
c. Canlılarda
Enerji Dönüşümü Ünitesinde Fizik ve Kimya zümreleri ile,
d. 11. sınıflarda
Populasyon Genetiği Ünitesinde
Matematik zümresi ile işbirliğine gidilecektir.
6.
Sınav yönergenin okunması ve
incelenmesi,
Orta öğretim kurumları sınav
yönetmenliği(1-30)maddeleri … tarafından
okundu … her öğretmenin en son
değişikliği ile sınıf geçme yönetmenliğini zaman zaman incelemeli ve bu konuda
öğrencilerimiz bilgilendirmelidir..Bu
konuda öğrenciler ikaz edilerek, yıl sonunda onların mağdur duruma düşmelerini
engellemeliyiz, dedi
7.
Yazılı ve Sözlü yoklamalarının
yapılış şekli, sayısı ve zamanlarının belirlenmesi,
…
:Yazılı
ve Sözlü notlarının nasıl verileceği yönetmelikte açıkça belirtmektedir.Burada
yazılı sorularının hazırlanışı ve uygulanışında görülebilecek değişik
uygulamalardır.Yazılı sorularının kısa, net, anlaşılabilir ve kısa öz cevaplar
içermesi önemlidir.Sınav sorularının en az 10 soru olarak hazırlanması ve bir
ders saati süresinde rahat cevaplandırılabilmesine dikkat etmeliyiz. Sözlü
notlarınızda öğrenciyi derste aktif kılacak şekilde değerlendirmeliyiz, ayrı
bir ders saati sözlüye ayırmak bilindiği gibi yönetmeliğe terstir dedi.
…: Her
dönemde yazılı sınavlarından en az birinde test yapmamızın öğrencilerimizi
ÖYS’ye hazırlamada deneyim kazandırmaktadır, Bu uygulamayı devam ettirelim, dedi.
8.
Ödev yönergenin okunması ve
incelenmesi, …:Ödevlerle
ilgili olarak 2003 STD de belirlenen esaslar uygulanacaktır,dedi.
…
:Öğrencilerin
ödevlerini hazırlarken günümüzdeki en son teknolojilerden nasıl
yararlanacağının da yöntem bilgisini kazandırmalıyız, bu konuda onlarla sürekli
iletişimde bulunmalı ve yakın takipte tutmalıyız, günümüzde bilgiye ulaşmanın
yollarının fazlaca arttığını bu yolla da göstermiş oluruz dedi. Ödev
değerlendirme bareminin her okulun kendi bünyesinde belirlemesinin uygun
olacağını söyledi.
9.
Gezi ve Gözlemlerin tespiti ve
takvime bağlanması
…
:
Gezi ve Gözlemlerin düzenlenmesi her okulun fiziki koşullarına göre
değişmektedir, bu konu ile ilgili öğrencilerin gösterecekleri ilgiye göre; okulumuzun
kendi bünyesinde, bunu değerlendirelim,
dedi.
10.
Konuların işlenişinde
kullanılacak yöntem ve tekniklerin gözden geçirilmesi,
…
:2485
STD’de belirtilen konunun işlenişi ile ilgili hangi konuda hangi yöntem ve
tekniklerin uygulanacağı, hatta hangi ünitenin ne kadar ders saatinde
verileceği açıkça belirtilmiştir. Konuya göre; Anlatım,
Soru-Yanıt, Problem Çözme, Deney,
Gözlem ve karşılaştırma yöntemlerini uyguluyoruz. Biyoloji dersi diğer doğa
bilimlerinde olduğu gibi yaşantımızla doğrudan ilgilidir, yaşantımız yoluyla
ortaya çıkmıştır. Konular işlenirken gündelik yaşantımızla da sık sık
ilişkilendirmeliyiz ve bu yolla bu dersin ezber dersi olmadığını özellikle
açıklamalıyız dedi. Biyoloji dersinin özelliği nedeniyle görsel araç ve gereçlerin
derslerde kullanılması etkili öğretimin
vazgeçilmez unsurudur, derslerde okulun koşullarını zorlayarak şema ,saydam, tepegöz sinevizyon ve
bilgisayarlardan yararlanmayı sıklaştırmalıyız dedi.
…
:
.Öğrencilerin ders dışı faaliyetlerinin, kendisine ve eğitim-öğretim ortamına
yaptığı katkıları görebilmelidir.Bu konudaki
2300-2348 sayılı T.D ilgili maddeleri ara sıra gözden geçirmekte yarar
var dedi.
…
:Tüm
bu açıklamalara ek olarak öğrencilerin derslere hazırlıklı gelmelerikonusunda
ısrarcı olmalı ve onları sık sık yaptıkları hazırlıkları sınıf ortamında
gösterebilme fırsatı tanımalıyız.Dersin işlenişinde en önemli etkenlerden
biride öğrencinin derse aktif katılımını sağlamaktır.Bu da ön hazırlıkla, planlı ve programlı olmakla olur,
dedi
11.
Laboratuar kullanım esaslarının
gözden geçirilmesi,
…
:Her
okul da laboratuar kullanım planı hazırlanmış olmalıdır.Bu plan çerçevesinde
diğer öğretmenlerle dönüşümlü kullanılmasına gereken özen gösterilmelidir,
dedi.
…
:Laboratuarın kullanılması kadar
düzeni ve temizliğine de gereken özeni göstermeliyiz.Her sınıfa, aldığın gibi
teslim et! Anlayışı da eğitimleri ve sorumluluk almaları bakımından önemlidir.
Laboratuarların günceli yakalaması, bu yolla yenileştirilmesi, orada çalışmaktan
zevk alınacak duruma getirilmesi de, günümüz gerçeğidir, bunu da belirtmekte
yarar var dedi
12.
Başarı durumlarının
değerlendirilmesi ve başarıyı artırıcı önlemlerin gözden geçirilmesi,
…
:
Okulumuz adına 9. sınıflarda başarı düzeyi; istenilen düzeyi diğer üst
sınıflara göre istenilen düzeyde değil, öğrencilerimizin liseye uyumu konusunda
zafiyetleri var, geçmişten gelen yanlış ön yargıları var, planlı ve düzenli
ders çalışmada istenilen düzeye getirilmesi gerekiyor. Bu konuda karne notları
da bunu doğruluyor.10. ve 11. ve 12.sınıflarda ise durum daha iyi dedi.
…
: Başarının; merak etmek, ilgi duymak ve sevmekle
başladığını, öğrenebilmek için öğrencilerin; okulu, öğretmeni ve dersi sevmesi gerektirdiğini
belirtti ve bundan sonra başarının kendiliğinden geleceğini söyledi. Öğrencilere
okula niçin geldikleri, hedeflerinin neler olduğu konusunda sık sık
hatırlatmakta yarar var, sorumluluk almayı öğrenmeliler, dedi.
…
:
Verimli ders çalışma yöntemleri sürekli anımsatılmalı, en kötü planlamanın bile
plansız olmaktan iyi olduğu açıklanmalı, zayıf ve çok iyi öğrencilere özel
ödevler ve araştırma konuları vererek ilgilerini canlı tutmanın yollarını
aramalıyız ,dedi.Son sınıf öğrencilerinin bu konuda diğer sınıflara göre farklı
hareket içinde olması ve sorumluluklarını fark ederek buna uygun davranış
geliştirmeleri de ayrıca sevindiricidir dedi.
… ”Öğrencilerde bilgilerin kalıcı olması
ve yorum yapabilme gücünü arttırmak için görsel kaynaklar kullanılmalı ve
konularla ilgili test çözmeleri sağlanmalıdır. Ayrıca konularla ilgili deneyler
mutlaka yapılmalıdır ki, öğrenci görerek ve yaşayarak yaptığı çalışmayı
unutmayarak, gerektiğinde bu bilgilerini ezbere başvurmadan, kendisi
yorumlayarak kullanabilme olanağına kavuşmuş olacaktır.”dedi.” Öğrencilerin eksik oldukları
konularda etüt çalışmaları yapılması, ÖSS’ye yönelik test çözümlerine ağırlık
verilmesi, ÖSS kaygılarının azaltılması için rehberlik yapılması, aileler ile
görüşülerek ailevi sorunların mümkün olduğunca azaltılması ve aile desteğinin
öneminin vurgulanması, öğrencilerin başarabilecekleri konusunda desteklenmesi,
başarıyı ve motivasyonu arttırır.”dedi.
… ”9.sınıflarda başarıyı arttırmak için konuların tekrar edilmesi, konularla
ilgili testler uygulanarak eksik olan konuların tespit edilmesi,9.sınıf
Biyoloji konularının tüm bölümler için ÖSS sınavında ortak yapılacağı için
öneminin belirtilmesi, ders araç ve gereçlerinin tam olması, ailelerle
görüşülerek evde çalışma planlarının düzeltilmesi, arkadaş ilişkilerine
rehberlik yapılması başarıyı ve motivasyonu arttırır.” dedi.
”Başarı düzeyi kötü olan sınıflarda öğrencilerin çoğunda davranış bozukluğu
gözlendiği, bu öğrencilerle ve aileleri ile bire bir görüşülerek davranışların
düzeltilmesi, ders çalışma tekniği konusunda rehberlik servisinden yardım
alınması, bu sınıflarda sık sık veli toplantısı yapılarak öğrencilerin düzenli
çalışmalarının sağlanmasının başarıyı arttırır.”dedi.
ÖSS başarılarını arttırmaya yönelik tedbirlerin alınması
ü Okula ve derse devamının sürekliliğin sağlanması
ü Okul – dershane işbirliğinin geliştirilmesi
ü Sınav
sonuçlarının öğrenci ile birlikte değerlendirilmesi
ü Motivasyon programlarının yapılması
ü Eksik kalan konuların tamamlanması için planlamanın yapılması ve kontrol edilmesi
ü Anlatılan
konularla ilgili bol test sorusu çözülmesi
ü Mutlaka kaynak kitapların takip edilmesi
ü Derse günlük çalışma alışkanlığının kazandırılması
ü Sorunların
giderilmesi için rehberlik servisi ile işbirliğinin yapılması
ü Deneme sınavlarına
katılımının ciddiye alınmasının sağlanması
ü Mesleklerle ilgili bilgilendirilmenin yapılması
ü Hedef çizelgeleri oluşturulmalı
ü Üniversite gezileri yaptırılmalı
ü Ailenin aktif olarak işe sokulması
13.
İşlenen konuların Atatürk ilke
ve İnkılâpları ile ilgilerinin nasıl olması gerektiğinin belirlenmesi
İşlenen konuların Atatürk ilke ve İnkılâpları ile ilgilerinin
nasıl olması gerektiği konusunda
Ortaöğretim- 2488 S.T.Dergisi … tarafından
okundu.
14.
Rehberlik Çalışmaları
… :Öğrencilerin topluma yararlı bireyler olabilmeleri için, en az
öğretim yönleri kadar eğitim yönlerini de geliştirmeleri önemlidir, oturuşu,
kalkışı, okul içinde gösterdiği davranışları, karşılıklı etkileşimleri ,
ilişkileri konusunda zaman zaman yardımcı ve açıklayıcı olmalıyız.Her
öğretmenin aynı zamanda bir rehber olduğunu unutmayalım dedi.
… :Öğrenci velilerini de bu faaliyetlerde harekete geçirmeliyiz,
öğrencilerde kalıcı davranış değişikliğinde süreklilik esastır, dedi.Sınıflarda
düzeni ,kuralları bozmaya çalışan, başarısız olan öğrencilerin velileriyle
işbirliğine gitmeliyiz.Böylece daha etkili oluruz, ayrıca rehber öğretmenleri
ve okul rehberlik servisinden de yeterince yararlanmalıyız dedi.
15.
Dilek ve Temenniler – Kapanış.
Dilek
ve temenniler bölümünde başarı dileklerinden başka söz alan olmadığından Okul
Müdürü … 2010–2011
öğretim yılının ikinci döneminde gelişmeler göz önünde bulundurularak
toplantıda alınan kararların titizlikle uygulandığı takdirde başarı ve
motivasyonun artacağını belirterek, başarı dilekleri ile toplantıya son
vermiştir.
BİYOLOJİ ÖGRETMENİ:
OKUL MÜDÜRÜ:
...
…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder