2010-2011 EĞİTİM VE
ÖĞRETİM YILI ABDURRAHMAN ALLATTİNOĞLU LİSESİ 12 A SINIFI I.DÖNEM VELİ
TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı no : 1
Toplantı tarihi: ../../ 2011
Toplantı yeri : 12/ A sınıfı
GÜNDEM MADDELERİ
1.Saygı duruşu ve istiklal marşı
2.Açılış ve
yoklama
3.I.Dönem
Öğrenci başarı durumunun değerlendirilmesi
4.Öğrenci
davranışlarının değerlendirilmesi
5.Öğrencilerin kılık-kıyafetlerinin
görüşülmesi
6.Öğrenci
başarısını arttırmak için yapılması gerekenler
7.Devam-Devamsızlık durumlarının görüşülmesi.
8.YGS ve LYS
sınavları hakkında bilgi verilmesi.
9.Dilek ve Temenniler Kapanış.
Gündem Maddelerinin Görüşülmesi Ve Alınan Kararlar
1.
Veli
toplantısı 05/01/2011 Tarihinde saat 15:00 da 12/A sınıfında:
12/A sınıfı öğrencilerinin velileriyle beraber bu
sınıfın Rehber Öğretmeni … başkanlığında
yapılmıştır. Önce Atatürk ve Türk büyükleri huzurunda yapılan bir dakikalık
saygı duruşu yapıldı, ardından da İstiklal Marşı okundu.
2.
12/A
sınıfı rehber öğretmeni toplantıya
katılan öğrenci velilerine hoş geldiniz diyerek toplantıyı açtı ve toplantıya
katılan velilere teşekkür etti. Yapılan yoklamada aşağıda imzaları bulunan
velilerin toplantıda hazır oldukları görüldü
3. Sınıf rehber öğretmeni …, 12/A sınıfının I.dönem I.yazılı sonuçlarında tüm
derslerden en az %100 başarı sağlanması gerektiğini söyledi. Ama bu başarıları
yeterli saymanın biz eğitimciler olarak kabul edilemeyeceğini; bu nedenle başarının daha da artırılması için
öncelikle başarısızlığı olan öğrencilerin başarısızlıklarının nedenlerinin doğru
tespit edilerek giderilmesi gerektiğini söyledi. Başarısız olunan derslerde
başarıyı artırmak için Veli’lerinde üzerine düşen görevler bulunduğu ve bu
görevlerin yerine getirilmesi konusunda velilerden yardım istendi.
4. Okulumuz Rehber Öğretmeni … …’in Konferans
Salonu’nda Veli Toplantısı öncesinde: ‘12.sınıflara yapılan mesleki tanıtımda
öğrencilerin meslek seçiminde nelere dikkat edileceğini velilerin öğrenci
seçimlerini mesleki alanda desteklemesi gerektiğini söyledi.
5.
…, öğrencilerde
gördüğü davranış bozuklukları hakkında velileri uyardı. “Bizler öğretmen olarak
öğrencilerimize daima iyi örnek olmaya çalışıyoruz. Kötü davranışların neden
yapılmaması gerektiğinin sebebini öğrencilere anlatarak onları bu
davranışlardan uzaklaştırmaya çalışıyoruz. Ancak her nedense öğrencilerimizde
hala davranış bozuklukları görüyoruz. Bu noktada davranış düzeltme de veli
öğretmen işbirliği içinde olmalıdır’dedi. ‘Problemli öğrencilerin sorunlarını
çözmek için aile ile işbirliği yapılmasına karar verildi.’
6.
Sınıf
rehber öğretmeni öğrencilerin kılık kıyafetlerine genelde dikkat ettiklerini
ancak zaman zaman aksamaların olageldiğini bazı öğrencilerin kılık kıyafet
hususunda dikkatsiz davrandığını söyledi ve velilerden kendisine yardımcı
olmalarını istedi. Sonunda velilerin kılık kıyafet hususunda daha dikkatli
olmalarına karar verildi.
7. Sınıf öğretmeni …, öğrenci başarılarının
artırılması için velilerin neler
yapabileceklerini , aile bireylerine bu konuda ne gibi görevler düştüğünü
sıraladı.Bu görevler:
- Öğrencilerin okula gidiş ve eve geliş zamanları veli tarafından izlenmeli.
- Öğrencilere o gün okulda neler yaptıkları ve neler öğrendikleri sorularak anlattırılmalı.
- Öğretmenin okulda öğrencilere hazırlattığı çalışma ve dinlenme zamanlarını gösteren plana uymaları için öğrencilere destek olunmalı ve gerekli kontroller veli tarafından yapılmalı.
- Tv. izleme saatleri ve uyku saatleri ayarlanmalı.
- Öğrencilere ders çalışma ortamı (ayrı bir oda ve masa) hazırlanmalı.
- Arkadaşları ile birlikte çalışmaları için desteklenmeli.
- Ders araç ve gereçleri zamanında temin edilmeli.
- Dersleri pekiştirmek için derslerle paralel testlerin alınması ve bunların çözülmesi takip edilmeli
- Ders başarılarının ‘e okul’dan takip edilerek başarısının düşük olduğu derslerde branş öğretmeni ile görüşülerek neler yapılabileceğinin görüşülmesi gerektiği hakkında bilgi alınmalı
- Öğrencinin başarısını zaman zaman ödüllendirerek, onu derslere karşı motive etmeli
- Sık sık okul ve öğretmen ziyaretleri yapılarak; Okul idaresinden ve sınıf öğretmeninden öğrenci ile ilgili bilgiler alınmalı
8. Sınıf
öğretmeni … , öğrenci devamsızlıkları konusunda velileri bilgilendirdi.
Herhangi bir nedenle okula gelemeyen öğrencinin neden okula gelmediğinin veli tarafından
bir dilekçe ile okul idaresine bildirilmesi gerektiğini belirtti.
9. Sınıf Öğretmenin ….; değişen sınav
sistemini -YGS ve LYS sınavı- açıkladı.
Sınavlar hakkında velileri bilgilendirdi.
10. 12-A
sınıfı Rehber öğretmeni … velilerin görüşlerini
alarak onların temennilerine aynen katıldığını söyleyerek sınıfın başarısından
umutlu olduğunu söyledi. Sonra da toplantıya katılan velilere teşekkür ederek
velilerden aradaki diyalogu eksik etmemelerini istedi; başarıda okul ve aile işbirliğinin
önemini tekrar vurguladı.
11.Gökçe
TELLİOĞLUNUN velisi okulun disiplininden memnun olmadığını ve son sınıfları çok
sıktıklarını dile getirdi. … da hocalarımızın dikkatli olduğunu ancak yinede
konuşularak bazı şeylerin daha esnek olabileceğini dile getirdi.
12.Hasan
AKIN ın veliside çocuğunun hiç ders
çalışmadığından yakındı ve derslerde daha nasıl verimli olabileceğini rehber
öğretmenine danıştı..
13.sınıf
öğretmeni … kızların kılık kıyafetlerinden memnun olmadığını dile getirdi ve
daha çok dikkat etmelerini söyledi. velilerimiz bu konuda daha dikkatli
olacağını söyledi
14.sınıf
öğretmeni … velilere YGS VE LYS de güzel sonuçlar getire bilmeleri için öğrencileri
sık sık deneme sınavlarına girip kendilerini denemelerini düzenli olarakta test
çözmelerini söyledi.
15….
edebiyat derslerinden menun olduğunu bu konuda bir şikayetinin olmadığını
söyledi. Derslerde katılım olduğunu derslerde sürekli hazırlıklı geldiklerini
dile getirdi.
16….
derste konuları daha verimli işleye bilmemiz için okula gelmeden biğün önceden
hazırlanmalarını işlediğimiz konu üzerine ağırlıklı test çözmelerini söyledi ve
böylece derslerde daha akıcı ve akılda kalacağını dile getirdi. Bunun dışında
hiçbir şikayeti olmadığını dile getirdi..
…
…
12/A SINIFI REHBER ÖĞRETMENİ OKUL MÜDÜRÜ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder