Bu Blogda Ara

2 Mart 2012 Cuma

ZÜMRE TOPLANTISI



2011–2012   EĞİTİM- ÖĞRETİM  YILI  ABDURRAHMAN  ALAETTİNOĞLU  LİSESİ.
        1.    DÖNEM  9/A     SINIFI        ŞUBE          ÖĞRETMENLER  KURULU 
 TOPLANTISI.









TOPLANTI NO:1
TOPLANTI TARİHİ:25/11/2012
TOPLANTI  SAATİ:15:00





GÜNDEM MADDELERİ :
1.Açılış ve  Yoklama.
2.Türk   Milli   Eğitiminin   Genel  amaçlarının  okunması.
3.Öğrencilerin  Genel  Durumu.
4)Derse  giren  Branş  Öğretmenlerinin  görüşü.
5)Öğrencilerin  kılık-kıyafet   düzeni.
6)Disiplin Yönetmeliği ve okul kuralları.
7)Dilek ve Temenniler.
8)Kapanış.






GÜNDEM  MADDELERİNİN  GÖRÜŞÜLMESİ:
1.: Açılış ve Yoklama, Müdür Yardımcısı  ... ile  birlikte, okulumuz öğretmenler odasında,24/11/2011 tarihinde, saat 15.00’da Şube Öğretmenler Kurulu toplantısı başladı.
Alınacak kararların eğitim ve öğretime hayırlı olması dileğiyle toplantıya başlandı.

               9-A sınıfında derse giren Öğretmenlerin toplantıda hazır oldukları görüldü.
 Sınıf   Öğretmeni ve Biyoloji…Öğretmeni 
 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi Öğretmeni  : …
Geometri Öğretmeni                                    
Fizik Öğretmeni                                             
Matematik  Öğretmeni                                  
Kimya Öğretmeni                                       
İngilizce öğretmeni                                         
Türk Edebiyatı Öğretmeni                          
Dil  ve  anlatım                                             
Coğrafya  Öğretmeni                                  
Resim        Öğretmeni                                 
            Tarih           Öğretmeni                                
          Beden  Eğitimi   Öğretmeni                         
2)1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nda belirtilen Türk Milli Eğitiminin amaç ve ilkeleri    Türk  Dili   ve  Edebiyat öğretmeni:tarafından okundu.
       Türk Milli Eğitiminin Temel ilkeleri (Gençlik ve eşitlik, Ferdin ve toplumun ihtiyaçları, Fırsat ve imkân eşitliği Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürk Milliyetçiliği, Demokrasi Eğitimi, Laiklik, Bilimsellik, Planlılık, karma eğitim, Okul-Aile işbirliği,  Her yerde eğitim)
       Türk Milli Eğitimin Genel Amacı,”Türk Milletinin milli, ahlâki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyip kavrayan, geliştiren, ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, insan haklarına saygılı, anayasanın başlangıcında ifadesini bulan temel ilkelere dayanan milli, demokratik, lâik, sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen, bunları davranış haline getiren nesiller yetiştirmektir.
Beden, zihin, ahlak, duygu bakımından dengeli ve sağlıklı bir şekilde gelişmiş kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünce gücüne, geniş dünya görüşüne sahip, topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı, verimli kişiler olarak yetiştirmektir.”ders  işlenişinde  bunların     göz önünde  bulundurulması  kararlaştırıldı.
3) 9/A  Sınıfının genel  anlamda sorun  çıkarmayan, düzenli  bir  sınıf  olduğu   ...  tarafından  belirtildi.Ancak, kişilik beslenme, sağlık, sosyal ilişkiler ve ekonomik bakımından öğrenciler arasında farklılıklar olduğu  belirtilerek. bunların giderilmesi için aşağıdaki görüşler ortaya konuldu:
    Gerekli alt yapının yeterli olmaması durumunda eğitimde kesinlikle mükemmelliğin yakalanamayacağı, bu itibarla okulda eğitim ve öğretim kaliteleştirilmesi için velilerle  daima diyalog halinde olunması gerektiği, öğrencilere dostça ve nazikçe yakınlaşmaya devam edilmesi, eğitim ve öğretim problemlerinin yanında kişisel sorunlarına da  yardımcı olunması gerektiği,  bunların yerine getirildiği taktirde öğrenciler arasındaki farklılıkların ortadan kalkacağı  gibi ,eğitim alanında  oluşmuş olan geleneksel sıkıntıların büyük ölçüde hafifleyeceği  tarafından ifade edildi.Ayrıca  bu  konuda  okul  Rehber  Öğretmenimiz  e  de   büyük  görev  düştüğü  belirtildi.Rehber  Öğretmeni  söz  alarak:  öğrencilerin  sadece  ders  durumlarının değil,ahlak,ailevi  ve  sosyal  durumlarının da  bu  toplantı da  görüşülmesinin  yaralı  olacağı  kanaatindeyim  dedi.
4)  Branş  öğretmenleri  düşünce  ve  görüşlerini  şöyle  dile  getirdi:

Kimya öğretmeni  :Sınıf  olarak  çok  kötü  sayılmazlar.Ancak  matematiği  tam olarak  yapamadığı  için  soruları  tam olarak  çözemeyen  öğrenciler  var.Duygu  USLU   genel  anlamda  çok  iyi  bir  öğrenci..Ancak  yanında  Havva  TÜZEL   ile  birlikte  çok  konuştuğunu   belirtti. Ayrıca  Cengizhan  ARSLAN, Oğuzhan  ÇETİN , Ziya  KASAY  IN   sürekli  dersi  sabote  etmeye  çalıştıklarını  sözlerine  ekledi.Mümkünse  yerlerinin  tekrar  gözden  geçirilmelerini  istedi.

Fizik  Öğretmeni  :  Benim  dersim de  pek  sorun  çıkaran  olmuyor.Özellikle   laboratuar  da  ders işlemeye   özen  gösterdiğimden  daha  merakla  dinliyorlar.  Dedi.  Geçen  sene  tekrar  olan  öğrencilerden  Yuled  ÇOMRUK     un derslerinde  başarı  gözlendiği,ancak  Ali  Dağ  ve  Sedat   BALLI  nın  dersi  dinlediği  ancak  yinede  istenilen  başarıyı  gösteremediğini  belirtti.

Matematik  Öğretmeni  :Genel  anlamda  iyiler.Özellikle  Duygu   USLU, Doğukan  ALTAN  VE  Beyza  YALÇIN   dan  çok  memnun  olduğunu  dile  getirdi.Hüseyin  BAL  ,Havva    TÜZEL  Cengizhan  ARSLAN  ın  ise  derse  karşı  ilgisiz  olduğunu  belirtti.Perihan  BAĞIŞLAR,  Bedia   ŞAN  ın  ise  dersi  başarma ,dinleme  konusun da  çok çaba  sarf ettiğini  söyledi.Ayrıca   bazı   öğrencilerin dört işlemi tam olarak bilmediklerini“belirtti. Öğrencilerin derslerde başarılı olabilmesi için “dört işlemle ilgili örnekler çözülmeli ve konuların pekiştirilen örneklere yer verilmelidir.”dedi. Dersin  dışında  da  öğrencilerin  mutlaka   tekrar  yaparak  yada   anlamadıkları   konuları  çalışarak   eksiklerini   gidermeleri  gerektiğini  anlattı.

Geometri    Öğretmeni  :  Geometri  de  genellikle  formül  ağırlıklı  bir  ders  olduğu için  öğrencilerin  derse  mutlaka  ön hazırlıklı gelmeleri   gerektiğini  belirtti.Öğrencilerin  bazılarının  bu  eksiklerinden  dolayı  dersi  anlama da  zorluk  çektiklerini  dile  getirdi.Duygu  USLU   ise  çok  zeki  ancak  sürekli  konuşma  isteği  ile  derse  dikkatini  tam olarak  toplayamıyor  dedi.

Coğrafya  Öğretmeni  :düzenli  bir  sınıf  görünmesine  rağmen  geveze  ve dersi bozan  öğrencilerin de  az  olmadığı  bir  sınıf dedi.  Bu  yüzden  oturma  düzeninin de  önemli  olduğu  belirtildi.Oğuzhan  ÇETİN, Cengizhan  ARSLAN,  Ali  DAĞ ,Ferhat  GÜZEL  in  davranışlarının    dersi  olumsuz  yönde  etkilediğini    vurguladı.
Slayt  gösterilerinin  izletildiğini  belirtilerek  ancak  bunun  bazı  öğrenciler  tarafından    dikkatle  dinlenmediğinin  altını  çizdi.

Tarih   Öğretmeni  G enel  olarak  dersin  düzenini  bozan  öğrenci  isimlerinin   aynı  olduğunu  belirterek  söze  başladı. Ancak  Tarih dersi  ile  ilgili  öğrencilerin ilgisiz  ve  ön yargılı  olduğunu anlattı.Geçmişte  olanların  bize  ne faydası  var?bunları  bilsek ne olur ki?   Gibi  sorularla  isteksizliklerini  belirttiklerini  söyledi. Her   milletin   geçmişini bilmesi  gerekliliğini  anlatarak,  meraklarını  gidermeye  çalıştığını  ifade etti. Ayrıca “derse hazırlıklı gelmediklerini bu yüzden dersi anlamakta zorlandıklarını söyledi. Tarih  Dersinin  hem  ön hazırlık  hem de  tekrar  gerektirdiğinin  altını çizdi.  Bazı  öğrencilerin ise   kendilerini ifade etmekte de tam başarılı olamadıklarını belirtti. 

Türk  Dili  ve  Edebiyatı  Öğretmeni    :9/A   Sınıfı  genel anlamda  derse katılımları ,örneklemeleri iyi  ancak bazı öğrencilerin düzeni bozduklarını anlattı. Öğrencilerden güler yüzün esirgenmemesi, hoşgörüye  .  dayalı bir ortam oluşturulması  konusundaki   görüşlerini  belirterek;”Etkin bir şekilde ders dinlemeleri, derse katılmaları sağlanmalı, kendilerini her bakımdan güven için hissetmeleri sağlanmalıdır”  dedi.Ayrıca  bol bol  kitap okumalarının da  konuşma,düzgün cümle  kurma,  düşüncelerini  ifade  etme  de  önemli  ölçü de  gelişme  sağlayacağını   sözlerine  ekledi

İngilizce  Öğretmeni  : Ders   düzenini  bozan  öğrenci isimlerinin hemen hemen  aynı olduğunu  belirtti.Bu sene   sınıf  olarak  kitap  aldıklarını  ,ders  işleme de  olumlu katkı  sağlayacağını  belirtti.Ancak  bazı  öğrencilerin ise  alınan  bu kitabı  bile  doğru  dürüst  çalışmadıklarını  anlattı. İng.dersinin  özellikle  tekrar,kelime  ezberleme  ve  sözlü  diyalog  üzerine  kurulduğunu  anlatarak  bazı  öğrencilerin   derse  katılmamasının  olumsuz  yöndeki  etkilerini  ifade etti. İngilizce   dersinde  öğrencilerin  istekli  olduğunu   ancak  alt  yapılarının   eksik  olması  nedeniyle  istenilen  seviyeye  ulaşılamadığını   belirtti.Ayrıca  sınıfta  bazı  öğrencilerin  hareketli  olduğunu  ,bunun  da  diğer  öğrencileri  olumsuz  yönde  etkilediğini  belirtti. Özellikle  Ziya  KASAY  ve  Oğuzhan  ÇETİN  adlı öğrencilerin sınıfta çok hareketli olduğunu söyleyerek, tedbir alınması   gerektiğini   sözlerine  ekledi. Sınıf  olarak mutlaka  sözlü  diyalog,  kelime  hazinesinin  artırılması  konusunda  çaba  göstermeliler   diyerek  düşüncelerini  dile getirdi.  

Resim        Öğretmeni     :  Bazı  öğrencilerin  resme  kabiliyetli  olduğunu  balirtti.Özellikle    Mustafa  ERKAN  HIZLI   nın   mutlaka değerlendirilmesi  gerektiğini  belirtti.bazı  öğrencilerin ise  ders araç gereçlerini  tam olarak getirmediklerini  belirterek bunun  dersi olumsuz etkilediğini  anlattı.Genel anlamda  resim dersinin sevilen bir ders  olarak  görüldüğü için  herhengi  bir  sorun yaşanmadığını   belirtti.                    
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmeni  :başarıda disiplin, tertip, düzen ve planlı çalışmanın önemini belirtti. Öğrencilere planlı ve doğru çalışma yöntemlerinin öğretilerek, rehberlik çalışmalarının bu hususta fırsat bilinmesi ve en iyi şekilde yapılmasının önemli olduğunu söyledi. Öğrencilerin sadece bilgi yönünden değil, ahlâk ve davranış yönünden de yetiştirilmesinin önemine değindi. Öğrencilere kendi kültürümüzü kazandırıp kişilik yönünden sağlam bireyler yetiştirmeliyiz, dedi. Okulda mevcut olan araç ve gereçlerden en iyi şekilde yararlanılması gerektiğini belirtti.

Beden Eğitimi   Öğretmeni   : Derse eşofmansız gelmenin olumsuz yönde etkilerini anlatarak  şunları söyledi . Öğrencide el becerisini  ve sportif önlerini ortaya çıkarmak amacıyla ve Beden Eğitimi derslerine hassasiyet gösterilmesinin yanında okul dışı etkinlere de ağırlık verilmelidir.”

Sınıf rehber öğretmeni ve biyoloji öğretmeni :Tüm öğretmenlere  görüş ve  önerileri  için teşekkür ederek  söze  başladı.Bazı  öğrencilerin önce daha ilgisiz vurdum duymaz olduklarını ancak sonra toparlanmalar görüldüğünü anlattı.Liseye başlamanın  heyecanıyla bazı öğrencilerin taşkınlık yaparak lüzumsuz davranışlar gösterdiklerini, ancak daha sonra konuşma yoluyla ve derse katılımlarının sağlanmasıyla  davranışlarının olumlu yönde gittiklerini anlattı. Zamanla  bu  öğrencilerin de  düzelme  görüleceğini  umduğunu  anlattı.Bazı öğrencilerin yerlerinin değiştirilerek tedbirler alınacağını  belirtti.Tekrar olarak gelen öğrencilerin, sınıfta olumsuz davranışlar gösterdiklerini  ,bunun için ayrıca rehberlik dersinde tedbirler alındığını anlattı.  Ayrıca, -öğrencilerin gerek psikolojik gelişimlerini gerekse sosyal yaşantılarını bilmekte eğitim-öğretim açısından büyük yarar olduğu belirtti.

5)  Okul  kıyafet  ve  düzeninin belirli  olduğu  tarafından  hatırlatıldı.Bu   yüzden  öğrencilerin  bu   kıyafet düzenine  mutlaka   uyması gerektiği  anlatıldı.kravatsız,saçı  çok  uzun   ve dağınık,jöle  ile  şekillendirilmiş  saçların  öğrenciler tarafından  uygulanmaması  hususunda  dikkat edilmesi  gerektiği  belirtildi.Kızların  etek  boylarının ise  özellikle   kendileri  tarafından  kısaltıldığı  belirtilerek,sınıf  öğretmeni ve  o  günkü  nöbetçi  öğretmenin  bu konu da dikkatli olması gerektiği  anlatıldı.

6)Disiplin  Yönetmeliği  tarafından  okundu.Sorun  çıkaran  öğrencilerin  önce  sınıf  öğretmeni tarafından  uyarılması,  daha  sonra  Rehber   Öğretmenine  yönlendirilmesi  , gerekirse   ailelerinin okula  çağırılıp  görüşülmesi  gerektiği   anlatıldı.Temennilerinin  olayların  büyümeden  öğretmen ve  öğrenciyi  mağdur etmeden   düzeni  korumak  olduğu   belirtildi.Bu konuda  sınıf  öğretmenlerinin  daha  dikkatli  ve  hassas   olması  gerektiğini   dile getirdi.

7)  Şube öğretmenleri gerek ders işlemedeki yöntem ve teknikler konusu ve gerekse sınıf içi sorunları ortadan kaldırmada dayanışma ve yardımlaşma içinde olacaklarını bildirdiler.. Toplantının  sonunda  şube öğretmenlerinin kendi aralarında  özellikle şube öğretmeni ile işbirliği içerisinde olması gerektiği sonucuna varılmıştır.
  Tüm şube öğretmenleri bu yılın eğitim-öğretim açısından başarılı bir yıl olmasını temenni ederek, toplantıya  son  vermişlerdir.


Sınıf   Öğretmeni.                 Kimya  Öğretmeni.              Fizik  Öğretmeni.             İngilizce   Öğret. .
……                                                                                                                                                                                   

Türk  Dili  ve  Edeb                Resim        Öğretmeni      Beden Eğitimi   Öğret.          
                                                                                                      

Tarih   Öğretmeni                          Coğrafya  Öğretmeni                     Geometri    Öğretmeni                   
                                                                                                                              

Matematik  Öğretmeni                        OKUL  MÜDÜR  YRD
                                                                                
                                                 
                                                  OKUL MÜDÜRÜ                                            
          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder