2011–2012
EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI ABDURRAHMAN
ALAETTİNOĞLU LİSESİ.
1. DÖNEM 9/A SINIFI
ŞUBE ÖĞRETMENLER
KURULU
TOPLANTISI.
TOPLANTI
NO:1
TOPLANTI
TARİHİ:25/11/2012
TOPLANTI SAATİ:15:00
GÜNDEM MADDELERİ :
1.Açılış ve Yoklama.
1.Açılış ve Yoklama.
2.Türk Milli
Eğitiminin Genel amaçlarının
okunması.
3.Öğrencilerin Genel
Durumu.
4)Derse giren
Branş Öğretmenlerinin görüşü.
5)Öğrencilerin kılık-kıyafet düzeni.
6)Disiplin Yönetmeliği ve okul
kuralları.
7)Dilek ve Temenniler.
8)Kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN
GÖRÜŞÜLMESİ:
1.: Açılış ve Yoklama, Müdür Yardımcısı ... ile birlikte, okulumuz öğretmenler odasında,24/11/2011 tarihinde, saat 15.00’da Şube Öğretmenler Kurulu toplantısı başladı.
1.: Açılış ve Yoklama, Müdür Yardımcısı ... ile birlikte, okulumuz öğretmenler odasında,24/11/2011 tarihinde, saat 15.00’da Şube Öğretmenler Kurulu toplantısı başladı.
Alınacak kararların
eğitim ve öğretime hayırlı olması dileğiyle toplantıya başlandı.
9-A sınıfında derse giren
Öğretmenlerin toplantıda hazır oldukları görüldü.
Sınıf Öğretmeni
ve Biyoloji…Öğretmeni …
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi
Öğretmeni : …
Geometri
Öğretmeni
…
Fizik
Öğretmeni …
Matematik Öğretmeni …
Kimya
Öğretmeni
…
İngilizce öğretmeni …
Türk
Edebiyatı Öğretmeni
…
Dil ve
anlatım …
Coğrafya Öğretmeni …
Resim Öğretmeni …
Tarih Öğretmeni …
Beden
Eğitimi Öğretmeni …
2)1739
sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nda belirtilen Türk Milli Eğitiminin amaç ve
ilkeleri Türk Dili
ve Edebiyat öğretmeni: …tarafından
okundu.
Türk Milli Eğitiminin Temel ilkeleri
(Gençlik ve eşitlik, Ferdin ve toplumun ihtiyaçları, Fırsat ve imkân eşitliği
Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürk Milliyetçiliği, Demokrasi Eğitimi,
Laiklik, Bilimsellik, Planlılık, karma eğitim, Okul-Aile işbirliği, Her yerde eğitim)
Türk Milli Eğitimin Genel Amacı,”Türk
Milletinin milli, ahlâki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyip
kavrayan, geliştiren, ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye
çalışan, insan haklarına saygılı, anayasanın başlangıcında ifadesini bulan
temel ilkelere dayanan milli, demokratik, lâik, sosyal bir hukuk devleti olan
Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen, bunları davranış
haline getiren nesiller yetiştirmektir.
Beden, zihin, ahlak, duygu
bakımından dengeli ve sağlıklı bir şekilde gelişmiş kişiliğe ve karaktere, hür
ve bilimsel düşünce gücüne, geniş dünya görüşüne sahip, topluma karşı
sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı, verimli kişiler olarak yetiştirmektir.”ders işlenişinde
bunların göz önünde bulundurulması kararlaştırıldı.
3)
9/A Sınıfının genel anlamda sorun
çıkarmayan, düzenli bir sınıf
olduğu ...
tarafından belirtildi.Ancak,
kişilik beslenme, sağlık, sosyal ilişkiler ve ekonomik bakımından öğrenciler
arasında farklılıklar olduğu
belirtilerek. bunların giderilmesi için aşağıdaki görüşler ortaya
konuldu:
Gerekli alt yapının yeterli olmaması
durumunda eğitimde kesinlikle mükemmelliğin yakalanamayacağı, bu itibarla
okulda eğitim ve öğretim kaliteleştirilmesi için velilerle daima diyalog halinde olunması gerektiği,
öğrencilere dostça ve nazikçe yakınlaşmaya devam edilmesi, eğitim ve öğretim
problemlerinin yanında kişisel sorunlarına da
yardımcı olunması gerektiği,
bunların yerine getirildiği taktirde öğrenciler arasındaki
farklılıkların ortadan kalkacağı gibi
,eğitim alanında oluşmuş olan geleneksel
sıkıntıların büyük ölçüde hafifleyeceği …tarafından ifade edildi.Ayrıca
bu konuda okul
Rehber Öğretmenimiz … e de
büyük görev düştüğü
belirtildi.Rehber Öğretmeni söz
alarak: öğrencilerin sadece
ders durumlarının
değil,ahlak,ailevi ve sosyal
durumlarının da bu toplantı da
görüşülmesinin yaralı olacağı
kanaatindeyim dedi.
4) Branş öğretmenleri
düşünce ve görüşlerini
şöyle dile getirdi:
Kimya
öğretmeni …:Sınıf olarak
çok kötü sayılmazlar.Ancak matematiği
tam olarak yapamadığı için
soruları tam olarak çözemeyen
öğrenciler var.Duygu USLU
genel anlamda çok
iyi bir öğrenci..Ancak yanında
Havva TÜZEL ile
birlikte çok konuştuğunu
belirtti. Ayrıca Cengizhan ARSLAN, Oğuzhan ÇETİN , Ziya
KASAY IN sürekli
dersi sabote etmeye
çalıştıklarını sözlerine ekledi.Mümkünse yerlerinin
tekrar gözden geçirilmelerini istedi.
Fizik Öğretmeni
…: Benim
dersim de pek sorun
çıkaran olmuyor.Özellikle laboratuar
da ders işlemeye özen
gösterdiğimden daha merakla
dinliyorlar. Dedi. Geçen
sene tekrar olan
öğrencilerden Yuled ÇOMRUK
un derslerinde başarı gözlendiği,ancak Ali
Dağ ve Sedat
BALLI nın dersi
dinlediği ancak yinede
istenilen başarıyı gösteremediğini belirtti.
Matematik Öğretmeni
…:Genel anlamda
iyiler.Özellikle Duygu USLU, Doğukan
ALTAN VE Beyza
YALÇIN dan çok
memnun olduğunu dile
getirdi.Hüseyin BAL ,Havva
TÜZEL Cengizhan ARSLAN
ın ise derse
karşı ilgisiz olduğunu
belirtti.Perihan BAĞIŞLAR, Bedia
ŞAN ın ise
dersi başarma ,dinleme konusun da
çok çaba sarf ettiğini söyledi.Ayrıca bazı
öğrencilerin dört işlemi tam olarak bilmediklerini“belirtti.
Öğrencilerin derslerde başarılı olabilmesi için “dört işlemle ilgili örnekler
çözülmeli ve konuların pekiştirilen örneklere yer verilmelidir.”dedi.
Dersin dışında da
öğrencilerin mutlaka tekrar
yaparak yada anlamadıkları konuları
çalışarak eksiklerini gidermeleri
gerektiğini anlattı.
Geometri Öğretmeni
…: Geometri
de genellikle formül
ağırlıklı bir ders
olduğu için öğrencilerin derse
mutlaka ön hazırlıklı
gelmeleri gerektiğini belirtti.Öğrencilerin bazılarının
bu eksiklerinden dolayı
dersi anlama da zorluk
çektiklerini dile getirdi.Duygu
USLU ise çok
zeki ancak sürekli
konuşma isteği ile derse dikkatini
tam olarak toplayamıyor dedi.
Coğrafya
Öğretmeni …:düzenli bir
sınıf görünmesine rağmen
geveze ve dersi bozan öğrencilerin de az
olmadığı bir sınıf dedi.
Bu yüzden oturma
düzeninin de önemli olduğu
belirtildi.Oğuzhan ÇETİN, Cengizhan ARSLAN,
Ali DAĞ ,Ferhat GÜZEL
in davranışlarının dersi
olumsuz yönde etkilediğini vurguladı.
Slayt
gösterilerinin izletildiğini belirtilerek
ancak bunun bazı
öğrenciler tarafından dikkatle
dinlenmediğinin altını çizdi.
Tarih Öğretmeni
…G enel
olarak dersin düzenini
bozan öğrenci isimlerinin
aynı olduğunu belirterek
söze başladı. Ancak Tarih dersi
ile ilgili öğrencilerin ilgisiz ve ön
yargılı olduğunu anlattı.Geçmişte olanların
bize ne faydası var?bunları
bilsek ne olur ki? Gibi sorularla
isteksizliklerini
belirttiklerini söyledi. Her milletin
geçmişini bilmesi
gerekliliğini anlatarak, meraklarını
gidermeye çalıştığını ifade etti. Ayrıca “derse
hazırlıklı gelmediklerini bu yüzden dersi anlamakta zorlandıklarını söyledi.
Tarih Dersinin hem ön
hazırlık hem de tekrar
gerektirdiğinin altını
çizdi. Bazı öğrencilerin ise kendilerini ifade etmekte de tam başarılı
olamadıklarını belirtti.
Türk Dili
ve Edebiyatı Öğretmeni
… :9/A Sınıfı
genel anlamda derse katılımları
,örneklemeleri iyi ancak bazı
öğrencilerin düzeni bozduklarını anlattı.
Öğrencilerden güler yüzün esirgenmemesi, hoşgörüye .
dayalı bir ortam oluşturulması
konusundaki görüşlerini belirterek;”Etkin bir şekilde ders
dinlemeleri, derse katılmaları sağlanmalı, kendilerini her bakımdan güven için
hissetmeleri sağlanmalıdır”
dedi.Ayrıca bol bol kitap okumalarının da konuşma,düzgün cümle kurma,
düşüncelerini ifade etme
de önemli ölçü de
gelişme sağlayacağını sözlerine
ekledi
İngilizce Öğretmeni … : Ders düzenini
bozan öğrenci isimlerinin hemen
hemen aynı olduğunu belirtti.Bu sene sınıf
olarak kitap aldıklarını
,ders işleme de olumlu katkı
sağlayacağını belirtti.Ancak bazı
öğrencilerin ise alınan bu kitabı
bile doğru dürüst
çalışmadıklarını anlattı.
İng.dersinin özellikle tekrar,kelime
ezberleme ve sözlü
diyalog üzerine kurulduğunu
anlatarak bazı öğrencilerin
derse katılmamasının olumsuz
yöndeki etkilerini ifade etti. İngilizce dersinde
öğrencilerin istekli olduğunu
ancak alt yapılarının
eksik olması nedeniyle
istenilen seviyeye ulaşılamadığını belirtti.Ayrıca sınıfta
bazı öğrencilerin hareketli
olduğunu ,bunun da
diğer öğrencileri olumsuz
yönde etkilediğini belirtti. Özellikle Ziya
KASAY ve Oğuzhan
ÇETİN adlı öğrencilerin sınıfta
çok hareketli olduğunu söyleyerek, tedbir alınması gerektiğini
sözlerine ekledi. Sınıf olarak mutlaka sözlü
diyalog, kelime hazinesinin
artırılması konusunda çaba
göstermeliler diyerek düşüncelerini
dile getirdi.
Resim
Öğretmeni …: Bazı öğrencilerin
resme kabiliyetli olduğunu
balirtti.Özellikle Mustafa ERKAN
HIZLI nın mutlaka değerlendirilmesi gerektiğini
belirtti.bazı öğrencilerin
ise ders araç gereçlerini tam olarak getirmediklerini belirterek bunun dersi olumsuz etkilediğini anlattı.Genel anlamda resim dersinin sevilen bir ders olarak
görüldüğü için herhengi bir
sorun yaşanmadığını
belirtti.
Din
Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmeni …:başarıda disiplin, tertip,
düzen ve planlı çalışmanın önemini belirtti. Öğrencilere planlı ve doğru
çalışma yöntemlerinin öğretilerek, rehberlik çalışmalarının bu hususta fırsat
bilinmesi ve en iyi şekilde yapılmasının önemli olduğunu söyledi. Öğrencilerin
sadece bilgi yönünden değil, ahlâk ve davranış yönünden de yetiştirilmesinin
önemine değindi. Öğrencilere kendi kültürümüzü kazandırıp kişilik yönünden
sağlam bireyler yetiştirmeliyiz, dedi. Okulda mevcut olan araç ve gereçlerden
en iyi şekilde yararlanılması gerektiğini belirtti.
Beden
Eğitimi Öğretmeni …: Derse
eşofmansız gelmenin olumsuz yönde etkilerini anlatarak şunları söyledi .
Öğrencide el becerisini ve sportif
önlerini ortaya çıkarmak amacıyla ve Beden Eğitimi derslerine hassasiyet
gösterilmesinin yanında okul dışı etkinlere de ağırlık verilmelidir.”
Sınıf rehber öğretmeni ve
biyoloji öğretmeni …:Tüm öğretmenlere görüş ve
önerileri için teşekkür
ederek söze başladı.Bazı
öğrencilerin
önce daha ilgisiz vurdum duymaz olduklarını ancak sonra toparlanmalar
görüldüğünü anlattı.Liseye başlamanın
heyecanıyla bazı öğrencilerin taşkınlık yaparak lüzumsuz davranışlar
gösterdiklerini, ancak daha sonra konuşma yoluyla ve derse katılımlarının
sağlanmasıyla davranışlarının olumlu
yönde gittiklerini anlattı. Zamanla
bu öğrencilerin de düzelme
görüleceğini umduğunu anlattı.Bazı öğrencilerin yerlerinin
değiştirilerek tedbirler alınacağını
belirtti.Tekrar olarak gelen öğrencilerin, sınıfta olumsuz davranışlar
gösterdiklerini ,bunun için ayrıca
rehberlik dersinde tedbirler alındığını anlattı. Ayrıca, -öğrencilerin gerek psikolojik
gelişimlerini gerekse sosyal yaşantılarını bilmekte eğitim-öğretim açısından
büyük yarar olduğu belirtti.
5) Okul kıyafet
ve düzeninin belirli olduğu
…tarafından hatırlatıldı.Bu yüzden
öğrencilerin bu kıyafet düzenine mutlaka
uyması gerektiği
anlatıldı.kravatsız,saçı çok uzun
ve dağınık,jöle ile şekillendirilmiş saçların
öğrenciler tarafından uygulanmaması hususunda
dikkat edilmesi gerektiği belirtildi.Kızların etek
boylarının ise özellikle kendileri
tarafından kısaltıldığı belirtilerek,sınıf öğretmeni ve
o günkü nöbetçi
öğretmenin bu konu da dikkatli
olması gerektiği anlatıldı.
6)Disiplin Yönetmeliği
…tarafından
okundu.Sorun çıkaran öğrencilerin
önce sınıf öğretmeni tarafından uyarılması,
daha sonra Rehber
Öğretmenine yönlendirilmesi , gerekirse
ailelerinin okula çağırılıp görüşülmesi
gerektiği
anlatıldı.Temennilerinin
olayların büyümeden öğretmen ve
öğrenciyi mağdur etmeden düzeni
korumak olduğu belirtildi.Bu konuda sınıf
öğretmenlerinin daha dikkatli
ve hassas olması
gerektiğini dile getirdi.
7) Şube öğretmenleri gerek ders işlemedeki
yöntem ve teknikler konusu ve gerekse sınıf içi sorunları ortadan kaldırmada
dayanışma ve yardımlaşma içinde olacaklarını bildirdiler.. Toplantının sonunda
şube öğretmenlerinin kendi aralarında
özellikle şube öğretmeni ile işbirliği içerisinde olması gerektiği
sonucuna varılmıştır.
Tüm şube
öğretmenleri bu yılın eğitim-öğretim açısından başarılı bir yıl olmasını
temenni ederek, toplantıya son vermişlerdir.
Sınıf Öğretmeni. Kimya
Öğretmeni. Fizik Öğretmeni. İngilizce Öğret. .
…… … … …
Türk Dili
ve Edeb Resim Öğretmeni Beden Eğitimi
Öğret.
… … …
Tarih Öğretmeni Coğrafya
Öğretmeni Geometri Öğretmeni
… … …
Matematik Öğretmeni OKUL MÜDÜR
YRD
… …
OKUL
MÜDÜRÜ
…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder